برای بهره برداری از 4 پروژه مهم برق‌رسانی در استان زنجان، اعتباری بالغ بر 190 میلیارد ریال هزینه شده و استفاده از خدمات این پروژه ها بصورت فرامنطقه ای خواهد بود.
کد خبر: ۸۸۲۸۹۸۶
|
۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، استاندار زنجان در آیین بهره برداری ازپروژه های برق منطقه ای زنجان صنعت برق را یکی از اساسی‌ترین و مهمترین زیر ساخت های توسعه هر منطقه دانست و گفت : استان زنجان به عنوان پایگاه اصلی و یکی از قطب‌های برق و الکترونیک کشور شناخته شده که با احداث نیروگاه‌های برق، به زیر ساخت های صنعت برق در مناطق کمتر برخوردار استان توجه جدی خواهد شد.

اسداله درویش امیری به بهره برداری 4 پروژه مهم برق‌رسانی در استان زنجان اشاره کرد و افزود: با احداث پست 63/20 کیلو ولت زنجانرود، پست سیار 63/20 کیلو ولت خمارک، احداث خط 63 کیلو ولت شهید غایتی گلشهر کاظمیه و اجرای 33 پروژه اصلاح و بهینه سازی خط و پست، بسیاری از مشکلات تامین برق در مناطق کم توسعه یافته استان به ویژه شهرستان های ماهنشان و قیدار رفع خواهد شد.

مقام عالی استان در ادامه اظهار داشت: برای اجرای این 4 پروژه در استان زنجان، اعتباری بالغ بر 190 میلیارد ریال هزینه شده و استفاده از خدمات این پروژه ها بصورت فرامنطقه ای خواهد بود.

درویش امیری حمایت از سرمایه گذاران خارجی و بخش خصوصی در توسعه صنعت برق استان را مهم دانست و یادآور شد: در طول 3 سال گذشته ،در حوزه صنعت برق ،400 میلیون دلارسرمایه گذاری خارجی در زنجان صورت گرفته است.

مدیر عالی استان همچنین با بیان این مطلب که احداث 4 نیروگاه تولید برق نیز در استان زنجان در دست اجرا می‌باشد تصریح کرد: برای ساخت این 4 نیروگاه برق در استان، اعتباری بیش از 4 هزار و 600 میلیارد تومان سرمایه گذاری شده که این میزان در مقایسه با اعتبارات بخش عمرانی، بسیار قابل توجه می باشد.

وی خاطرنشان کرد: از مجموع سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در این حوزه، هزار میلیارد تومان توسط شرکت‌های داخلی و 900میلیون ریو نیز از سوی شرکت های چینی و کره ای سرمایه گذاری شده است.

مقام عالی استان زنجان یادآور شد: با احداث و راه اندازی این نیروگاه ها،620 شغل مستقیم بصورت تخصصی در صنعت برق استان زنجان ایجاد خواهد شد.

استاندار زنجان تاکید کرد: برای اجرای پروژه های مهم در حوزه های مختلف باید مسولین دستگاه های اجرایی اهتمام ویژه ای داشته باشند.

گفتنی است؛ بهره برداری از پروژه های صنعت برق در استان زنجان به منظور تغذیه بارهای منطقه زنجانرود، افزایش قابلیت اطمینان شبکه، ،اصلاح و بهینه سازی در بخش های خطوط ، تجهیزات پست ها و تجهیزات حفاظتی ، تغذیه پست 63/2 کیلو ولت گلشهر و برق رسانی به شهرک مسکونی این منطقه و تامین بارهای آتی مورد نیاز در شرق شهر زنجان بوده است.

ارسال نظرات