خبرگزاری بسیج: نمایندهٔ حوزهٔ انتخابیهٔ شهریار، شهر قدس و ملارد در دورهٔ هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دشمن به دنبال فلج کردن ایران از طریق نفوذ فرهنگی است، گفت: آنها می خواهند با نفوذ در صرصه صنعت و فشارهای اقتصادی، تولید ما را هدف قرار دهند.
کد خبر: ۸۸۲۸۹۷۶
|
۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۸

حسین گروسی همانطور که مقام معظم رهبری اشاره کردند امروز دشمن از راه های فرهنگی و اقتصادی وارد شوند چون راه ها نظامی را شکست خوردند و هر گونه فشاری را از طریق تهدید و حمله نظامی تجربه کردند اما امروز به دنبال این هستند که هم از طریق فرهنگی و فشارهای اقتصادی تولید ما را هدف قرار دهند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن افزود: ما یک جامعه هدف حدود 7-8 میلیون نفری از فارغ التحصیلان دانشگاهی داریم که نیاز به اشتغال و فرصت های شغلی دارند و رهبری هم به درستی اشاره کردند که مردم ما را به جنگ مشغول نکنید این تهدیدها هست. اما تهدید اصلی و نفوذ در عرصه های اقتصادی است و شما برای جوانان فرصت شغلی ایجاد کنید و این مجموعه های تولیدی - صنعتی و تولید ملی را حمایت کنید.

وی در ارتباط با بحث نفوذ در عرصه های مختلف سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و ... خودباختگی هایی که در سطح برخی مسئولان را انزوای این افراد دانست و گفت: قطعا امروز تمام کسانی که به نوعی مسائل مهم کشور از جمله اقتصاد، مدیریت و فرهنگ را می خواهند به مسائل و ارتباطات غرب گره بزند، این کار غیر ممکن است چرا که  اینها هیچ ارتباطی با هم ندارد؛ همانطور که می بینیم در عرصه نظامی و دفاعی کشور پیشرفت های بسیار خوبی داشته ایم، اما چرا در عرصه اقتصاد، صنعت و مسائل فرهنگی علی رغم اینکه فرهنگ غنی داریم امروز باید حالت انزوا یا انفعالی بگیرم؟ اتفاقا در فرهنگ غنی اسلام راهکارهای بسیار خوبی ارائه شده و در احادیث معتبری پیامبر می فرماید: عبادت اجزاء مختلفی دارد که مهم ترین آن کسب روزی حلال است حتی برخی گناهان با نماز و روزه بخشیده نمی شود، مگر با مجاهدت در کار. بنابر این ما که این فرهنگ غنی را در زمینه کار داریم چرا باید کاری کنیم که آنها بخواهند از این راه ها نفوذ کنند و فکر جوانان ما را به سمت غرب ببرند، غربی که خودش شکست خورده و به بن بست رسیده است.

الحمدلله امروز، نیروی انسانی دانشگاهی و آموزش دیده خوب داریم که می توانند امیدی برای آینده کشور باشند.

 

ارسال نظرات