دبیر همایش تخصصی زبان سنگسری از برگزاری همایش زبان سنگسری در فرهنگسرای نیستان مهدیشهر خبر داد.
کد خبر: ۸۸۲۸۹۵۱
|
۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۱
علی عبدالحسینی دبیر همایش تخصصی زبان سنگسری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در مهدیشهر هدف از برگزاری این همایش را شناسایی ظرفیت های زبان سنگسری ، بررسی و چالش های پیش رو و راهکارهایی جهت گسترش و ترویج این زبان دانست.

وی با بیان اینکه حدود ده سال است که یونسکو تصمیم به نامگذاری 21فوریه (3 اسفند) به روز جهانی زبان مادری گرفته است و نتایج به دست آمده نشان می دهد دانستن یک زبان مادری علاوه بر زبان اصلی می تواند به تقویت هوش و ذکاوت کودکان ودر کنار آن سن آلزایمر افراد را نیز بالا ببرد.

عبدالحسینی در ادامه به برنامه های جانبی این همایش پرداخت و گفت: تجلیل از فعالین ترویج زبان سنگسری و اهمیت زبان مادری، رونمایی از کتاب فرهنگ و ادبیات مهدیشهر و ارائه مقاله از برنامه های این همایش می باشد.

وی همچنین از دیگر برنامه های این همایش را شعرخوانی شعرا، اجرای سرود توسط بچه های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، پخش کلیپ های متنوع و اجرای نمایش کودکانه عنوان کرد.

وی تصریح کرد: با توجه به حضور دکتر احمدی پور ،معاون رئیس جمهور ورئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در استان سمنان، امیدواریم بتوانیم با هماهنگی های حتی کوتاه از حضور ایشان در شهرستان مهدیشهر وشرکت در این همایش استفاده کنیم تا زمینه ثبت زبان سنگسری مهیا شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها