گزارش بسیج از همایش بزرگان و معتمدین جامعه عشایری کشور/4:

نمایندگان عشایر: هیچکدام مسئولین بیانات رهبری در اقتصاد مقاومتی را عملی نکردند

بارانی بیان کرد: عشایرین استان ما هم نیاز به تسهیلات بهداشتی دارند و هم نیاز به ایجاد احداث راه در مناطقی صعب العبور تا بتوانند محصولات خود را با صنعت حمل و نقل گسترش دهند.
کد خبر: ۸۸۲۸۹۲۲
|
۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۲
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اکبری نماینده عشایر در استان یزددر همایش هم اندیشی سران و بزرگان و معتمدین جامعه عشایری کشور که صبح امروز در محل سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد،گفت: بخشی از مشکلات در کشور مشابه هستند در منطقه ها مشکلات زیادی گریبان گیر کشورمان شده است. اصلی ترین آن خشکسالی بود طبق آمار امسال در استان یزد تنها 11 میلی متر باران شامل استان شد. این به آن معناست که حتی در ماه استان با کمتر از 1 میلی متر بارش مواجه بود .

اکبری ادامه داد: یکی دیگر از مشکلات ما در استان بیکاری جوانان است. فرمایشات مقام معظم رهبری که در خصوص اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید ملی در حد شعار باقی ماند و هیچ یک از مسئولین به فرمایشات ایشان توجه نکردند.

وی با بیان اینکه عشایر در بین جوامع قضایی مسئول مشخصی ندارند که از آنها دفاع کنند، گفت: در بحث زیستی و مناطق جنگلی، عشایر نمی توانند مشکلات خود را بیان کنند عشایر هیچ گونه قدرت دفاع از خود را ندارند. البته به این باید توجه کرد که هیچکدام از عشایر مخالف با صنعت و معادن نیستند فقط یک قانون مشخص شده ای می خواهند تا محیط زیست و منابع ملی حفظ شوند.


* با قابلیت های موجود عشایر چرا باید گوشت گرم وارد کنیم؟
در ادامه موسی بارانی نماینده کرمانشاه و ایلام گفت: عشایر نگه داری مرزهای ایران را به عهده دارند که می توان استان ایلام را یکی از مرزهای بزرگ ایران با عراق دانست که 400 کیلومتر از مرز های ایران را تشکیل می دهد.

بارانی بیان کرد: عشایر استان ما هم نیاز به تسهیلات بهداشتی دارند و هم نیاز به ایجاد احداث راه در مناطقی صعب العبور تا بتوانند محصولات خود را با صنعت حمل و نقل گسترش دهند.

نماینده کرمانشاه و ایلام در پایان اظهار داشت: عشایر مظلوم ما نیز همانگونه که مقام معظم رهبری نیاز کشور را به این قشر از جامعه بیان کرد، نیاز به حمایت دارد. چرا باید ما در بخش دامداری گوشت گرم را به ایران وارد کنیم و ارز از کشور خارج شود در حالی که اگر این سرمایه را برای عشایر هزینه کنند هم در تولید مشکلات مرتفع می شود و هم از قیمت های حال حاضر بازار کاسته می شود.
ارسال نظرات