جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان گفت؛

تشییع و تدفین 8 شهید گمنام در استان

همزمان با دهه دوم فاطمیه و ایام شهادت و سوگواری حضرت زهرا (س) پیکر 8 شهید گمنام در استان تشییع و خاکسپاری می‌شود.
کد خبر: ۸۸۲۸۸۴۷
|
۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، رمضان رسولی در نشست هماهنگی ستاد استقبال و تشییع پیکر شهدای گمنام شهرستان قروه که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: این شهدا نهم اسفندماه جاری از معراج شهدای تهران تحویل استان می‌شود.
 

وی دو کار فرهنگی اثرگذار در جامعه را استقبال و تشییع شهدای گمنام و کاروان راهیان نور برشمرد و افزود: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، از بانیان این دو رویداد فرهنگی است که سهم به سزایی در اجرایی شدن آن هم دارد.

 
 

جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان گفت: تشییع پیکر مطهر این شهدا در شهرهای قروه، سقز ، دلبران و سندج انجام می شود.

 
 

به گفته رسولی، از این تعداد 2 شهید در دانشگاه آزاد اسلامی واحد قروه، دو شهید در شهر دلبران، سه شهید در سقز و یک شهید در ستاد لشگر 22 بیت‌المقدس تشییع و خاکسپاری می‌شوند.

 

وی با بیان اینکه 5 کمیته در سطح استان برای استقبال از این شهدا راه‌اندازی شده است، افزود: این کمیته‌ها در شهرستان‌های یاد شده نیز آماده استقبال از پیکر مطهر شهداست.

 

رسولی گفت: تشییع شهدا در شهرستان سقز روز دهم، در سنندج یازدهم و در دلبران و قروه دوازدهم اسفندماه همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س) خواهد بود.

 

این مسوول به برنامه‌ریزی‌های مدون برای بهره‌گیری بیشتر مردم استان از فرصت حضور کاروان شهدای گمنام اشاره کرد و افزود: شب وداع با شهدا در مناطق مختلف شهرستان‌های یاد شده انجام می‌شود که یک شب به حسینیه سنندج اختصاص دارد.

 

جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان با بیان اینکه شهرستان قروه بیشترین آمار شهدای گمنام را دارد، گفت: این شهرستان میزبان 9 شهید گمنام در یادمان شهداست که بیشترین تعداد شهدا در بین شهرستان‌های استان را شامل می‌شود.

 

رسولی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی واحد قروه یکی از میزبانان پیکر شهداست، گفت: بی‌شک حضور گسترده دانشجویان را در این مراسم معنوی شاهد خواهیم بود.

 

وی پای کار بودن مسئولین شهرستان قروه در زمینه برگزاری کارگروه فرهنگی دفاع مقدس را ارزنده اعلام کرد و افزود: قروه تنها شهرستانی است که 5 جلسه کارگروه فرهنگی را برگزار کرده است.

 

این مسوول افزود: هم اکنون 11 یادمان شهدای گمنام با 33 شهید گرانقدر در استان کردستان وجود دارد که مامنی برای بهره‌گیری معنوی مردم استان شده است.

 

رسولی گفت: برای یادمان شهدای گمنام در سریش‌آباد و دزج امسال در مجموع 400 میلیون ریال اعتبار به حسب شهرداری‌های این دو شهر واریز شده است که تا کنون شاهد عملیات اجرایی ساماندهی این دو یادمان نبوده‌ایم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار