خبرهای داغ:
رئیس مرکز نیکوکاری بازار تبریز، رسالت مسئولان، خیران و مردم را درک نیاز واقعی محرومان عنوان کرد و افزود: در آستانه سال نو اطلاع رسانی و معرفی نیازهای محرومان جامعه ضروری است تا مردم به انجام کارهای خیر و کمک به همنوعان خود تشویق شوند و در جشن نیکوکاری شرکت کنند.
کد خبر: ۸۸۲۸۸۴۵
|
۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از کمیته امداد امام خمینی(ره) استان، حسین زبان ور با بیان اینکه اخلاص امدادگران کمیته امداد موجب شده است تا این نهاد عاری از خطا شود، اظهار کرد: کمیته امداد تاکنون گام های بلندی در عرصه خدمات دهی به مددجویان برداشته است،

وی ادامه داد: خودکفا کردن مددجویان از اقدامات ارزشمند این نهاد به شمار می رود که بسیاری از مددجویان توانسته اند به موفقیت های علمی، شغلی و تحصیلی دست پیدا کنند.

زبان ور نقش مراکز نیکوکاری را در جذب خیران و شناسائی نیازمندان جامعه مهم توصیف و بیان کرد: مراکز نیوکاری نقش مهمی در جذب مشارکت مردم در کمک به نیازمندان استان داشته است و افراد خیری که برای حل مشکلات نیازمندان تلاش می کنند نزد خداوند جایگاه بالایی دارند.

وی با بیان اینکه نحوه هزینه کرد کمک های مردمی باید به طور شفاف اعلام شود، خاطرنشان کرد: بهتر است نحوه توزیع کمک های مردمی از طریق رسانه ها اطلاع رسانی شود تا افکار عمومی بدانند که این کمک ها چگونه به دست نیازمندان واقعی جامعه می رسد.

این خیر تبریزی با اشاره به اعتماد مردم به کمیته امداد، تصریح کرد: شفاف اعلام کردن نحوه توزیع کمک های نقدی و غیرنقدی جمع آوری شده لازم است و موجب افزایش اعتماد مردم و خیران به کمیته امداد می شود.

زبان ور با بیان اینکه دیوان محاسبات و سازمان حسابرسی بر نحوه هزینه کرد کمک های مردمی و نیز اعتبارات دولتی کمیته امداد نظارت می کنند، تاکید کرد: کمیته امداد کمک های جمع آوری شده هر شهر را در همان شهر هزینه می کند و ریالی از این کمک ها را برای حقوق کارکنان پرداخت نمی کند.

رئیس مرکز نیکوکاری بازار تبریز با بیان اینکه ائمه جمعه و روحانیون نقش ارزنده ای در تشویق مردم برای شرکت در جشن نیکوکاری دارند، تاکید کرد: روحانیون از مقبولیت اجتماعی بالایی برخوردار هستند و مردم به آنان اعتماد دارند و اگر روحانیون در تریبون های نمازجمعه و مساجد مردم را برای کمک به فقرا تشویق کنند به طور قطع مردم نیز در جشن نیکوکاری مشارکت فعال خواهند داشت.

وی با بیان اینکه موسسات خیریه استان می توانند کمیته امداد را در برگزاری جشن نیکوکاری کمک کنند، افزود: سازمان هاي مردم نهاد و تشكل هاي مردمي از جمله ظرفيت‌هايي هستند كه به علت مردمي بودن مي‌توانند در جشن نیکوکاری نقش ارزنده اي در افزایش کمک های مردمی به نیازمندان داشته باشند.

زبان ور خاطرنشان کرد: موسسات خیریه نقش بسيار مهمي در ارتقاي کيفيت زندگي و توانمندسازي اقشار آسيب‌پذير دارند و اگر با کمیته امداد تعامل داشته باشند کمک به محرومان شتاب خواهد گرفت.

ارسال نظرات