هم اکنون 20هزار خانواده در استان تحت حمایت امداد قراردارند که 659 نفر از آنها بیمار صعب‌العلاج، یک هزار و 615 یتیم و یک هزار و 642 نفر فرزند مشمول طرح محسنین هستند.
کد خبر: ۸۸۲۸۸۴۳
|
۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۱
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر کل کمیته امداد استان زنجان در مراسم تجلیل از مودیان و مبلغان زکات شهرستان زنجان ضمن ارائه گزارشی از وضعیت پرداخت زکات در استان بر مشارکت بیش از پیش دستگاه‌ها در ترویج این فریضه دینی تأکید کرد.

هدایت صفری با اشاره به تأکیدات دین مبین اسلام در پرداخت زکات اظهار کرد: زکات خرج کردن مال نیست بلکه جمع کردن مال است، چرا که زکات مال انسان را کار آمد کرده و تبدیل به رزق حلال می‌کند.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در استان در بحث جمع‌آوری زکات گفت: تجمیع زکات در یک حوزه و با محوریت دبیرخانه شورای زکات ضمن اثربخشی برای رفع نیازهای خانواده‌های کم بضاعت و بی‌بضاعت موجب یکپارچه‌سازی مبالغ پرداختی در این بخش شده است.

مدیر کل کمیته امداد استان زنجان با بیان اینکه از آغاز سال جاری تا کنون 75 میلیارد و 800 میلیون ریال زکات در استان جمع آوری شده است، افزود: این مبلغ نسبت به آمار کل سال قبل رشد 33 درصدی دارد.

صفری با پیش‌بینی جمع‌آوری 80 میلیارد ریال زکات تا پایان سال جاری ابراز امیدواری کرد، با همکاری رئیس شورای زکات استان و سایر اعضای این شورا مبلغ مذکور در زنجان جمع‌آوری شود.

وی همچنین مبلغ زکات پرداختی در شهرستان زنجان را 11 میلیارد و 800 میلیون ریال اعلام کرد و گفت: در صورت همکاری بیشتر مؤدیات و عاملان میزان زکات پرداختی بیش از پیش افزایش پیدا خواهد کرد.

مدیر کل کمیته امداد استان زنجان در ادامه گزارشی از وضعیت مددجویی کمیته امداد استان ارائه کرد و افزود: هم اکنون 20هزار خانواده در استان تحت حمایت امداد قراردارند که 659 نفر از آنها بیمار صعب‌العلاج، یک هزار و 615 یتیم و یک هزار و 642 نفر فرزند مشمول طرح محسنین هستند.

وی با اشاره به اینکه رویکرد کمیته امداد در دهه چهارم فعالیت این نهاد توانمندسازی مددجویان است، گفت: امیدواریم با همکاری خیران و حامیان این مهم به نحو احسن در استان محقق شود.

ارسال نظرات