فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه امنیت امروز استان ثمره ادامه راه شهید شوشتری است گفت: با فعال سازی ظرفیت درونی کشور آینده روشنی پیش روی انقلاب است
کد خبر: ۸۸۲۸۷۵۳
|
۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۸
 
به گزارش خبرگزاری بسیج از استان سیستان وبلوچستان ،سردار سرلشکر محمدعلی جعفری در آیین افتتاح 415 واحد مسکن محروم در جنوب شرق که از طریق ویدئوکنفرانس در نقاط مختلف افتتاح شد با بیان اینکه خدا را شاکریم که امروز در سیستان و بلوچستان از امنیت خوب ، پایدار و جامعی برخورداریم ، گفت: دلیل این امنیت ادامه راه سردار شهید شوشتری توسط همرزمان این شهید بوده که حقانیت راه این شهید را به خوبی درک کرده اند و اقدامات بسیار خوبی جهت رفع محرومیت زدایی انجام داده اند. 
وی با بیان اینکه با این خدمات صورت گرفته باید گفت نهضت خدمات رسانی و محرومیت زدایی در این منطقه شروع شده و در حال انجام است ، افزود: باید کارهای بزرگی در این استان در راستای محرومیت‌زدایی انجام شود تا عقب‌ماندگی‌های گذشته جبران شود، باید نهضت مردمیاری و محرومیت‌زدایی همواره ادامه داشته و اثرات آن برای همه اقشار جامعه قابل لمس باشد.
سردار سرلشگر جعفری تصریح کرد: نا امنی های گسترده در اوایل انقلاب مانع کارهای گسترده و بزرگ شده بود اما طی دهه اخیر با مشارکت مردم امنیت خوبی در منطقه ایجاد شده است که پایدار کردن این امنیت بستگی به اجرای خوب و موفق پروژه های محرومیت زدایی و مردم یاری دارد که باید این راهی که در حال انجام داریم با قوت ادامه پیدا کند.
وی در ادامه با بیان اینکه این استان ظرفیت ها و پتانسیل های زیادی دارد ، اظهار داشت: برنامه ریزی ، هماهنگی و تمرکز در اقدامات راهبردی باید در این راه انجام داد مثلا می توان در راستای نهضت احیای اراضی قدم برداشت که این اراضی باید در تمام مراحل کشت و برداشت مورد حمایت قرار گیرد .
فرمانده کل سپاه خاطرنشان کرد: با وجود مشکلات متعددی که امروز در کشور وجود دارد از جمله تحریم‌ها، در صورتی که نگاه به درون داشته باشیم و به فعال‌سازی ظرفیت‌های درونی کشور بیندیشیم، آینده روشنی پیش روی نظام مقدس جمهوری اسلامی خواهد بود.
سردار سرلشگری جعفری با بیان اینکه  قصد و نیت بر این است که به صورت کامل و جامع احیای اراضی کشاورزی در این استان انجام شود ، تصریح کرد: اقدامات محرومیت زدایی و افتتاح ۴۱۵ واحد مسکن محروم و مدد جویی شروع کار بزرگی است که باید ادامه پیدا کند  تا شاهد نتایج گسترده آن در آینده باشیم.
فرمانده سپاه پاسداران در ادامه خاطر نشان کرد: ماموریت سپاه عمق بخشی داخلی انقلاب بوده است که امروز نتایج آن را نظاره گر هستیم که مجموع توانمندی های بسیج ، قرارگاه بسیج سازندگی و قرارگاه محرومیت زدایی احیای اراضی کشاورزی و سایر آن ها شروع کار بزرگی است که بدون تردید در دو تا سه سال اینده شاهد اثار آن خواهیم بود زیرا این کاری جهادی است و نتایج آن طی سال های آینده محسوس می شود.
وی با بیان اینکه دولت نیز باید در این زمینه یاریگر مجموعه باشد تا در ۴۰ سالگی انقلاب بارقه امید بیش از پیش مشاهده شود ، گفت: امروز اینده روشنی پیش روی انقلاب اسلامی است که این حرکت ها باید الگو و نمونه شود تا مسئولین کشور به ویژه جهاد کشاورزی و دولت از این حرکت ها الگو گیری کنند تا دیگر شاهد محرومیت در استان نباشیم .
در این مراسم همچنین سردار مارانی فرمانده قرارگاه قدس جنوب شرق کشور با اشاره به افتتاح بیمارستان های صحرایی در سیستان و بلوچستان گفت: از زمان فعالیت قرارگاه تا کنون ۴۲ بیمارستان صحرایی در نقاط محروم استان مورد بهره برداری قرارگرفته است.
وی با اشاره به رضایت مندی مردم در ارائه خدمات بهداشتی و درمانی ارائه شده ادامه داد: در این بیمارستان ها یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر با ارائه خدماتی به ارزش ۸۴ میلیارد تومان ازخدمات این بیمارستان ها بهره مند شده اند.
فرمانده قرارگاه قدس جنوب شرق کشور افزود: از ابتدای سال ۹۴ تا کنون چهار هزار و ۹۷۲ پروژه محرومیت زدایی.اشتغالزایی در استان سیستان و بلوچستان اجرا شده است.
سردار مارانی اضافه کرد: در حال حاضر دو هزار و ۶۷۴ پروژه در حال اجرا است که تا اردیبهشت ماه سال آینده افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید.
وی تصریح کرد: در حال حاضر از مجموع هزار خانه که با همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره) در حال احداث است امروز۴۱۵ واحد مسکن افتتاح و به بهره برداری رسید.
سردار مارانی افزود: از سال گذشته هزار و ۲۳۲ پروژه محرومیت زدایی در سه مرحله با افتتاح ۸۴۰ ، ۲۳۷ و ۱۸۵ پروژه اجرایی شده است.
فرمانده قرارگاه قدس جنوب شرق کشور در ادامه گفت: در سال ۹۴ حدود ۱۰ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان و امسال با حمایت فرمانده سپاه پاسداران ۵۱ میلیارد تومان اعتبار در زمینه محرومیت زدایی اعتبار هزینه شده است که امنیت پایدار از نتایج آن است.
وی در ادامه یکی از مشکلات اساسی موجود در استان را حاشیه نشینی دانست و خاطر نشان کرد:  برای رفع آن اقداماتی اجرا و برخی نیز در دست اجرا است.
 
سردار سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری فرمانده‌کل سپاه که ظهر امروز برای بازدید از چند پروژه وارد منطقه سیستان شد، به صورت ویدئوکنفرانس از سالن اجتماعات تیپ حضرت علی اکبر(ع) شهرستان زابل، 415 واحد مسکونی را در سطح جنوب شرق کشور افتتاح کرد وی همچنین در این سفر بر مزار سردار  شهید میرحسینی حاضر شد و با آرمان های شهدا تجدید بیعت کرد.
ارسال نظرات