خبرهای داغ:
عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بانک ها برای جبران زیان روی اخذ جریمه دیرکرد تمرکز کرده اند، گفت: بانک ها تبدیل به بنگاه های اقتصادی شده اند که به هرشیوه اقدام به کسب سود می کنند.
کد خبر: ۸۸۲۸۷۲۹
|
۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، سیدحسن حسینی شاهرودی درباره درآمدهای کلان بانک ها از اخذ جریمه دیرکرد بانکی گفت: سیاست های بانکی در دولت های مختلف از عواملی بوده که در عملکرد نامناسب بانک ها موثر بوده است.

نماینده مردم شاهرود و میامی درمجلس شورای اسلامی ادامه داد: بانک ها تبدیل به بنگاه های اقتصادی شده اند که به هرشیوه اقدام به کسب سود می کنند.

این نماینده مردم درمجلس دهم افزود: رویه های اشتباه درسیاست های بانکی باعث شده بانک ها برای جبران زیان های خود که بخشی به دلیل وجود وصول نشدن معوقات کلان است، روی کسب درآمد از راهکار اخذ جریمه دیرکرد تمرکز کنند.

حسینی شاهرودی ادامه داد: مراجع عالیقدر تقلید، مردم، نمایندگان مجلس و مسئولان از عملکرد دارای شبهه بانک ها، انتقاد می کنند و باید بانک ها به این وضعیت خاتمه دهند.

وی گفت: با وجود اینکه اختیارات بانک مرکزی ضعیف است اما در هر صورت بانک مرکزی باید پاسخگوی این موضوع باشد که به چه دلیل بخش عمده درآمد یک بانک از راه اخذ جریمه دیرکرد است.

حسینی شاهرودی افزود: بسیاری از بانک ها به جای مشارکت در فعالیت های تولیدی اقدام به کسب سود کلان و اخذ جریمه دیرکرد می کنند که این صحیح نیست.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: کسب سود های کلان و اخذ جریمه دیرکرد با اهداف بانکداری متناسب نیست.

ارسال نظرات
پر بیننده ها