خبرهای داغ:
شب قدر مخفی است، نماز وسطی مخفی است، ساعت استجابت دعا مخفی است، اعمال مقبول نزد خداوند مخفی است، خداوند بواسطه عظمت حضرت زهرا(س)، اسمشان را مخفیانه در قرآن آورده است همانطور که قبر، مظلومیت و وفات ایشان مخفی است.
کد خبر: ۸۸۲۸۶۶۱
|
۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۲

به گزارش بسیج نیوز، آیت الله محمد ناصری، استاد اخلاق حوزه علمیه اصفهان، صبح امروز در نشستی اخلاقی با حضور اساتید، کادر و طلاب خواهر مدرسه علمیه علمیه حضرت نرجس خاتون (س) دولت آباد گفت: فضیلت صلوات زیاد است اما کدام قسمت آن از همه زیادتر است؛ در روایات داریم که اگر صلوات را اینطور بگویید «صلوات ا… و صلوات ملائکته و انبیاء و رسله و جمیع خلق علی محمد و آل محمد و السلام علیکم و رحمه الله و برکات، ثوابش زیاد است.

مؤسس مدرسه علمیه نرجس خاتون (س) دولت آباد عنوان کرد: طبق روایت معتبر پایه های اسلام بر پنج چیز است و هر شخص مسلمان باید پنج پنج پایه نماز، روزه، زکات،حج و ولایت را داشته باشد تا بتواند سعادتمند و عاقبت بخیر شود.

 استاد اخلاق حوزه علمیه اصفهان با اشاره به اینکه پایه و اساس اسلام ولایت است، اظهار کرد: هر کس در منظومه شمسی بخواهد سعادتمند و عاقبت بخیر شود و در قیامت هم نشین ائمه شود باید وِلایت داشته باشد و ولایت به معنای دوستی و محبت ائمه اطهار است و به معنی فرمانبرداری از مراتب حق و به تمام معنی کلمه پیروی از اهل بیت(علیهم السلام) است.

وی گفت: یکی از اهل بیت نبی اکرم(صلی الله علیه و آله)، حضرت زهرا(سلام الله علیها) است که بعد از پیامبر دوش به دوش همسر در عالم امکان قدم می زدند، اما آنکه درعرش و قلم و لوح و کرسی حرف اول را می زند ایشان است.

استاد حوزه  ابراز کرد: مقام و عظمت ایشان نه به واسطه اینکه حضرت زهرا، دختر پیغمبرند و نه به واسطه اینکه مادر حسنین(علیهم السلام)هستند، بلکه به خاطر عظمت و بزرگواری خودشان است.

آیت الله ناصری تصریح کرد: منزل ایشان نیز محل نزول وحی بود و رسول الله فرمودند:من مزد رسالت نمی خواهم هر محبتی که می خواهید بکنید به دخترم حضرت زهرا(س) بکنید.

مؤسس مدرسه علمیه نرجس خاتون (س) دولت آباد گفت: اسراری  در اسم حضرت زهرا(س)  وجود دارد، اسم این بزرگوار پنج حرف است که برای هر عددی دو کمال حضوری و ظهوری وجود دارد.

وی افزود: جمع اعداد اسم حضرت زهرا(س) 81 می شود و «ط» در اسم فاطمه حرف وسط است که 9 می شود، آخرین عدد یکان که در جمیع اعداد درایت دارد، یعنی فاطمه نیز در جمیع عالم وجود نقش دارد.

آیت الله ناصری با بیان اینکه شاید این سوال نیز برای شما مطرح شود چطور شد که اسم حضرت در قرآن نیست، یادآور شد: حضرت فرمودند: اسم اعظم در کجای قرآن وجود دارد در 70 جای قرآن هست ولی چه کسی می داند، مخفی است.

استاد اخلاق حوزه علمیه اصفهان خاطرنشان کرد: شب قدر مخفی است، نماز وسطی مخفی است، ساعت استجابت دعا مخفی است، اعمال مقبول نزد خداوند مخفی است، خداوند بواسطه عظمت حضرت زهرا(س) ، اسم شان را مخفیانه در قرآن آورده است همانطور که قبر، مظلومیت و وفات ایشان مخفی است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها