خبرهای داغ:
فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه فرهنگ بسیج، فرهنگ اسلام ناب است، گفت: امروزه زبده‌ترین بسیجیان در عرصه نانو، فیزیک هسته ای، صنعت داروسازی و ... فعالیت دارند و بیشتر علوم پیچیده کشور را بسیجیان انجام می دهند.
کد خبر: ۸۸۲۸۵۷۶
|
۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سردار غلامعلی ابوحمزه در نشست بصیرتی که در سالن جلسات بانک کشاورزی برگزار شد، ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) اظهار داشت: نگاهی که در اسلام علوی و نبوی و اسلام ناب در سعادت انسان مطرح است سه نکته اساسی و مبنایی است یا به تعبیری که اسلام ناب بر اساس آن برنامه ریزی شده است که به نوعی شالوده و اساس آن این سه نکته عقلانیت، معنویت و عدالت است.

وی در ادامه گفت: عقلانیت در نتیجه معارف و اصول عقاید اسلام و در علم کلام است، معنویت در عرصه اخلاق و فضایل و رذائل است و عدالت در عرصه فقه اسلام مطرح می‌شود.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان عنوان کرد: اگر بخواهیم در مجموعه ای از اسلام این نکته را تبیین کنیم باید به نوعی این سه نکته را به کار بندیم تا در زندگی فردی و اجتماعی به عنوان فردی مفید تلقی شویم.

وی با بیان اینکه امام(ره) و مقام معظم رهبری سنگ بنای این را ریشه در مبنای اساسی برای سعادت بشری مطرح کردند، گفت: اگر بخواهیم به شکل اساسی اسلام را پیاده کنیم باید این سه محور را بکار بندیم تا به یک نتیجه معقول و منطقی برسیم.

ابوحمزه در ادامه اضافه کرد: فرهنگ بسیج، فرهنگ اسلام ناب است و هنر امام(ره) در 5 آذرماه سال 58 این بود که همه خوبی‌ها و مطلوب‌ها را با واژه بسیج تبیین کرد.

وی با بیان اینکه بسیج صرفا فرهنگی، اجتماعی نیست بلکه تمام فعالیت‌ها را در دل خود دارد، بیان کرد: یکی از نکات مهمی که در بسیج و تمام ادارات باید به آن توجه شود این است که همه باید بسیجی شوند اما آگاهانه و با عشق و انگیزه الهی چراکه در بسیج چیزی به عنوان تحمیل و اجبار نداریم.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه این انقلاب به مردم تعلق دارد و تبلور مردم در عرصه ها گوناگون بسیج است، گفت: کسی که دل در گرو آرمان‌های امام(ره) و شهدا دارد باید بسیجی باشد و با آگاهی مردم را بسیجی کرد و همه مجموعه‌ها باید بسیج شوند با بتوانند رسالت خود را به نحو احسن انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه یکی از مسائلی که به صورت محوری پیگیری می شود مسئله اقتصاد مقاومتی است، ابراز داشت:. وقتی صحبت از اقتصاد مقاومتی به میان می آید منظور این نیست که از تکنولوژی روز دنیا استفاده نکنیم بلکه باید از توفیقاتی که دیگران در عرصه های مختلف به دست آورده اند، استفاده کرد.

*مسئولان باید در صف آخر مادیات و محرومین در صف اول باشند

ابوحمزه با بیان اینکه آن چیزی که باید از تجارب دیگران استفاده کنیم نگاه به درون است، تصریح کرد: اولین و مهمترین شاخصه اقتصاد مقاومتی اعتماد به نفس و خودباوری است، این تعبیری است که امام(ره) دارند ما می توانیم در تمام عرصه‌ها کشور خود را به عنوان یک کشور الگو بسازیم.

وی در ادامه افزود: نقشی که در بانک کشاورزی داریم باید این نقش را جاری و ساری کرد، وقتی مسئله اقتصاد مقاومتی پیش می آید فقط جنبه مادی نیست، یک بخش آن مسائل مادی است.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان گفت: اقتصاد مقاومتی یعنی خوداتکایی، خودباوری و اعتماد به نفس، همان چیزی که در دوران دفاع مقدس وجود داشت و اگر در دفاع مقدس می خواستیم صرفاً با معیارها و ملاک‌های مادی بجنگیم به طور قطع نمی‌توانستیم به نتیجه برسیم.

وی ادامه داد: آنچه که مردم ما در همه عرصه ها به آن نیاز دارند همین راه اقتصاد و برون رفت است و خلاقیت و ابتکار و نوآوری از جمله این نیازها است.

ابوحمزه ابراز داشت: بانک باید به این نتیجه برسد که بیلان کار را به حداکثر و هزینه ها را به حداقل برساند.

وی عنوان کرد: ما در هر بخشی که هستیم باید کاری کنیم که دیگران انجام نمی دهند، آن چیزی که بانک های دنیا انجام می دهند از اینترنت دریافت کرده و آن را دستورالعمل کنیم این هنر نیست، هنر آن چیزی است که با خلاقیت و نوآوری چیزی را ابداع کنیم که دیگران ندارند و هنر بانک کشاورزی باید این باشد.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان در ادامه در خصوص مدیریت اسلامی، تأکید کرد: ما در محیط کار به هر توفیقی که دست می یابیم باید برای دیگران باشد نه اینکه به فکر خودمان باشیم، در جنبه های مادی در صف آخر و در جنبه معنوی در صف اول باشیم.

وی گفت: در نظام جمهوری اسلامی کسانی که در جایگاه مدیریتی قرار دارند باید در صف آخر قرار گیرند و محرومین در صف اول باشند، این انقلاب ما روی شانه محرومین و مستضعفین قرار دارد.

* توجه بانک‌ها به اقشار مستضعف جامعه باشد

سردار ابوحمزه عنوان کرد: توجه بانک باید به اقشار مستضعف جامعه باشد، باید به محرومین بها داده شود و کسانی هم هستند که همیشه در صحنه های مختلف سینه سپر انقلاب هستند باید به آنها اهمیت داده شود.

وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در خصوص تولید ملی بیان کرد: تولید ملی باید افزایش یابد و این یکی از شاخصه هایی است که بتوانیم در محصولات استراتژیک به خودکفایی برسیم.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان گفت: کاری که بانک باید در زمینه اقتصاد مقاومتی انجام دهد پیش‌بینی در بخش کشاورزی است و نباید منتظر برنامه ابلاغی و دستورالعمل بود، باید خودمان عمل کنیم و ابتکار عمل بخرج دهیم.

وی بیان کرد: وقتی در خصوص اقتصاد مقاومتی بحث می کنیم و این اهتمام و اصراری که مقام معظم رهبری دارند به این دلیل است که ایشان می خواهند تمام توانمندی های مردم را عرصه های مختلف شکوفا کنند، یعنی از حالت بالقوه به بالفعل برسند که این خودکفایی اقتصادی را به همراه دارد.

ابوحمزه گفت: این بانک یکی از بانک‌های مؤثر در کشور است که می تواند نقش مؤثری در اقتصاد مقاومتی را داشته باشد که این خود فرهنگ بسیج است.

وی عنوان کرد: امروزه زبده‌ترین بسیجیان در عرصه نانو، فیزیک هسته ای، صنعت داروسازی و ... فعالیت دارند و بیشتر علوم پیچیده کشور را بسیجیان انجام می دهند، بنابراین بانک کشاورزی باید به این سمت و سو برود تا بتوانیم این حرکت را ایجاد کنیم که مجموعه استان همدان در تمام عرصه ها می تواند برای کشور الگو باشد.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان در خصوص تقریظ مقام معظم رهبری بر چهار کتاب از همدان، ابراز داشت: این عنایت مقام معظم رهبری است که شامل حال استان ما شده و در کل کشور بی نظیر بود که ایشان شخصاً دستور دادند که از نویسندگان این کتب تجلیل به عمل آید که این یک ظرفیت است و در این زمینه پوشش خبری داخل و خارج از کشور نیز به خوبی انجام گرفت.

وی ابراز امیدواری کرد: بانک می‌تواند از این دست کارها انجام دهد و لازمه آن خواستن است و باید نگاه را تغییر دهیم اگر نگاهمان را عوض کنیم استان همدان الگو شده و نباید منتظر باشیم، باید فعالیت کنیم و خداوند نیز به آن برکت می دهد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات