بیش از ۵ هزار و ۴۰۰ شهید بومی ۱۸ هزار شهید مهاجر خون پاکشان را در راستای دفاع از نظام اسلامی در کردستان تقدیم انقلاب کرده‌اند.
کد خبر: ۸۸۲۸۴۶۲
|
۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون بیش از ۵ هزار و ۴۰۰ شهید بومی ۱۸ هزار شهید مهاجر خون پاکشان را در راستای دفاع از این نظام الهی در کردستان تقدیم انقلاب کرده‌اند.
 

استان کردستان جزو ۵ استانی است که در دوران دفاع مقدس به صورت مستقیم درگیر جنگ بوده و در این راستای از جایگاه خاصی برخوردار است.

 

استان کردستان به عنوان سرزمین مجاهدت‌های خاموش و شهدای مظلوم نامیده شده است و مردم کردستان ۵۰ شهید روحانی، یک‌هزار و ۱۰۰ شهید سرباز، یک‌هزار شهید پاسدار، یک‌هزار شهید پیشمرگ، ۵۳۰ شهید زن، ۴۱۵ شهید دانش‌آموز، ۲۰۰ شهید نیروی انتظامی و ۱۰ها شهید از اقشار مختلف تقدیم انقلاب کرده است.

 
کنگره 5400 شهید کردستان در سال 97  در استان کردستان برگزار خواهد شد؛ کنگره ای که شاید بخش کوچکی از فداکاری ها و رشادت های مردمان این سرزمین را بتواند به نمایش بگذارد در این میان رسالت اصحاب رسانه و قلم به عنوان چشم و گوش جامعه  در راستای شناسایی این الگوهای جوانمردی و ایثار وظیفه و رسالتی دو چندان است.
 
 
استان کردستان استان کردستان شهدای مظلومانه تر و غریبت تر دارند چون همزمان در دو جبهه نبرد با رژیم بعث عراق و نبرد با مذوران استکبار جهانی حضور داشتند و به تعبیر مقام معظم رهبری در دو جبهه داخلی و خارجی می‌جنگید  و متاسفانه آنچنان که باید و شاید در شان و جایگاه جهادی این استان اقدامی در خور صورت نگرفته است.

ما مدیون شهداییم و کردستان شهدای سرافراز زیادی در صحنه دفاع مقدس تقدیم اسلام کرده كه بايد براي معرفي اين عزيزان از تمامي ظرفيت ها استفاده كرد.

 
شهدای استان کردستان در اوج رشادت های که برای ایجاد امنیت این استان داشتند همچنان مظلوم اند.
 

برای امنیت پایدار در استان کردستان به ویژه در جریان هشت سال دفاع مقدس خون های بسیاری تقدم انقلاب شد؛ شهدای کردستان در اوج مظلومیت در این استان به شهادت رسیدند و امروز نیز همچنان مظلوم اند.

 
شهیدان کردستان در عین رشادت هایی که از خود نشان داده اند ولی متاسفانه همچنان گمنام و مظلوم اند و یکی از رسالت ها در قالب برگزاری این برنامه ها تلاش برای معرفی این شهیدان عزیز است.
 
 
به طور نمونه می توان به شهیدان نمکی و یا شهیده ناهید فاتحی کرجو اشاره کرد که در اوج مظلومیت و به دست ضد انقلاب به درجه رفیع شهادت نائل آمدند و حال بعد از گذشت سالها ما هنوز این شهیدان عزیز را به خوبی به مردم معرفی نکرده ایم.
 
 
اردیبهشت ماه سال ۹۴ کنگره شهدای پیشمرگان مسلمان کرد در سنندج برگزار شد و طی برنامه ریزی ها قرار است اردیبهشت ماه سال 97 کردستان و سنندج میزبان برگزاری کنگره 5400 شهید استان باشد و باید مقدمات برای برگزاری کنگره ملی شهدا در این استان فراهم شود و در راستای معرفی شهدا و انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان اقدامی مثبت انجام شود.
 
 
با توجه به اینکه رسالت اصلی مطبوعات و رسانه ها در نظام جمهوری اسلامی که برگرفته از خون هزاران شهید است، خبرگزاری بسیج نیز رسالت خود می داند هر روز بخشی از اخبار روزانه خود را به معرفی شهدا استان، زندگی نامه کتابهای در حوزه شهید و شهدا و اخبار کنگره شهدا اختصاص دهد تا شاید سهم ناچیزی در پاسداشت خون شهدا را به انجام برساند.
 

 
 
 
ارسال نظرات