نیلوفر محمودی در گفتگو با «بسیج» مطرح کرد
بازیگر سینما و تلویزیون گفت: فیلم " ماجرای نیمروز" فضاسازی و کارگردانی فوق العاده ای داشت و در بازی گرم هادی حجازی فر هیچ شکی نیست.
کد خبر: ۸۸۲۸۲۵۸
|
۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۹
فضاسازی و کارگردانی در فیلم
نیلوفر محمودی بازیگر سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج با اشاره به سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر گفت: کاش برگزارکنندگان جشنواره فیلم فجر نشستی هم با بینندگان حرفه ای فیلم ها درپایان جشنواره می گذاشتند و از دید آنان کم وکاستی ها را مرور می کردند که درسال بعد مد نظر قرار گیرد.

وی در پاسخ به این سوال که فکر نمی کنید نسل گذشته دیگر تمایلی به فیلمسازی ندارد گفت: امسال نماینده ای از نسل گذشته درجشنواره حضور داشتند. آقای کیمیایی با فیلم قاتل اهلی که بجز اسم فیلم که بسیارجذاب است، خود فیلم فاجعه است که اگرهر نام دیگری بجز این نامدار را به عنوان کارگردان یدک می کشید بعید می دانم اجازه حضور در جشنواره را می یافت.

محمودی ادامه داد: ایشان فیلم های فوق العاده ای چون "سرب" و " دندان مار" درکارنامه خود دارند اما کارهای متاخرشان چون "متروپل"، "جرم"، "محاکمه در خیابان" و این آخری حرفی برای گفتن باقی نمی گذارند.

محمودی با بیان اینکه ایشان در این سن و سال کماکان به فیلم سازی ادامه می دهند، جای تحسین دارد گفت: اما اینکه کارگردان های پیشکسوت ما به خاطر برخی طرفداران بی قید و شرطشان که برای آنها تایید و دست افشانی دارند هیچ انتقادی را برنتابند تا جاییکه هرکه را که از فیلمشان ایراد منطقی بگیرد فاقد دیدگاه درست سینمایی بیانگارند همین می شود که فیلم به فیلم پس رفتی شگرف اتفاق میفتد.

بازیگر سینما و تلویزیون گفت: البته کم وبیش این رویکرد رو به افول در اکثرکارگردانان بنام همه گیر شده و فیلم های جدید آنها نسبت به آثار سال های گذشته افت قابل ملاحظه ای داشته که موجب شگفتی مخاطبان سینما گشته است.

وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار بسیج در مورد اینکه آیا آرای هیئت داوران جشنواره و فیلم های برگزیده می تواند بخشی از مسیر سینمای ایران را تحت تاثیر قرار داده و خود جریان ساز شود گفت: نا خود آگاه تا حدودی این اتفاق می افتد که نتیجه مطلوبی هم حاصل نمی گردد. مثلا اگر فیلمی سال گذشته جایزه را از آن خود نموده سال بعد چندین فیلم با همان سر و شکل روانه جشنواره می گردد که چون از دل برنخاسته لاجرم بر دل نیز نمی نشیند.

محمودی با اشاره به فیلم ماجرای نیمروز گفت: این فیلم فضاسازی و کارگردانی فوق العاده ای داشت و در بازی گرم هادی حجازی فر هیچ شکی نیست. محسن تنابنده، بارها به حق جایزه گرفت و همیشه عالیست. اما امسال و سال گذشته واقعا این جایزه حق هادی حجازی فر بود.


ارسال نظرات