انتقاد «بذرپاش» از عملکرد دولت یازدهم؛

القای باور "ما نمی‌توانیم" سرفصل تهدیدات نرم علیه انقلاب/جوان‌گرایی از ضرورت‌های امروز کشور/پُست‌ها و مناصب تا زمانی اصالت دارد که خدمتگزار مردم باشیم

معاون رئیس جمهور سابق اصلی‌ترین تهدید علیه انقلاب را القای باور "ما نمی‌توانیم" دانست و گفت: بنابراین همه تهدیدهای اخیر کشور از تهدیدهای سخت تبدیل به تهدیدهای نرم شده و در سرفصل آن القای این جمله است.
کد خبر: ۸۸۲۸۱۶۹
|
۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۲

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ مهرداد بذرپاش عصر امروز در همایش "انقلاب مستضعفان، به کام نجومی بگیران" که در دانشگاه اراک برگزار شد با بیان اینکه 38 سال از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد، گفت: 38 سال از انقلابی که بزرگترهای ما و شما شروع کننده آن بود می‌گذرد، انقلابی که امامی شروع کننده آن بود که در دنیا بی‌نظیر بود و توانست در تاریخ موجی را ایجاد کند که دیگران از ایجاد آن عاجز هستند. 

بذرپاش با اشاره به اینکه برخی به دنبال تحریف شخصیت حضرت امام خمینی(ره) هستند، گفت: برخی سعی دارند شخصیت امام را به گونه‌ای دیگر معرفی کنند؛ حتی عده‌ای خجالت می‌کشند صحیفه این حضرت را مطاله کنند چون می‌دانند فرسنگ‌ها با مواضع آنان فاصله دارد و فقط از اسم حضرت امام راحل استفاده سیاسی می‌کنند.

وی افزود: امامی که امروز این عده معرفی می‌کنند با امامی که هزاران جوان لبیک گوی دعوتش بودند فاصله بسیار دارد. اما اگر حضرت امام راحل امروز هم در قید حیات بود و در برابر اقدامات امروز این عده موضع می‌گرفت به تندروی متهم می‌شد.

بی‌اعتمادی ناشی از بی‌عدالتی تهدید انقلاب اسلامی

نماینده سابق مردم تهران مجلس تصریح کرد: انقلاب و کشور ما را امروز آنچه تهدید می‌کند بی‌اعتمادی ناشی از بی‌عدالتی و از بین بردن روحیه "ما می‌توانیم" است. وگرنه آمریکا تا اطلاع ثانوی تهدیدی علیه نظام محسوب نمی‌شود و برجام‌های متعددی را هم اگر درست کنند این کشور رعناتر از این‌هاست که بتوانند آن را از پای درآورند.

بذرپاش ادامه داد: اگر این باور در مردم ایجاد شود که بی‌عدالتی در مقیاس بالا در کشور وجود دارد و اینکه در کشور همه چیز براساس ویژه‌خواری رقم خورده است تهدیدی برای انقلاب است و به همین علت موضوع فیش های نجومی و مسائلی از این دست موضوع کوچکی نیست.

بزرگی رقم فیش‌های نجومی در مقابل هزینه‌های کشور 

معاون رئیس جمهور سابق تصریح کرد: عدد فیش‌های نجومی در مقابل هزینه‌های کشور بسیار بزرگ بوده و قابل مقایسه با هزاران میلیارد تومان نیست چراکه در وهله اول رضایت‌مندی مردم است که باید مورد توجه مسئولین و دولت‌ها قرار گیرد. همه باید خدمتی را ارائه دهند که مردم راضی باشند. وظیفه اصلی حکمرانان نیز فراهم آوردن آرامش و آسایش برای مردم برای متعالی شدن است.

القای "ما نمی‌توانیم" در راس سرفصل جنگ نرم

وی افزود: اصلی‌ترین تهدید که ممکن است ما را زمین‌گیر کنند زمانی است که موفق شوند در بین جوانان و نسل پیشرو کشور شعار "ما نمی‌توانیم" را القاء کنند. بنابراین همه تهدیدهای اخیر کشور از تهدیدهای سخت تبدیل به تهدیدهای نرم شده و در سرفصل آن القای این جمله است و این مهم با رفتار و عملکرد به نسل جوان القاء می‌شود.

نماینده سابق مردم تهران مجلس تصریح کرد: عده‌ای در داخل که مظهر "ما نمی‌توانیم" هستند و آن را از سلسله قاجاریه به ارث برده‌اند که اگر این تفکر غلط القای شود و جوانان ایرانی باور کنند که کشور نمی تواند در قله سعادت بایستد آن هنگام است که کار کشور تمام است و تا اطلاع ثانوی تمامی تهدیدهای ما از این دو جنس است.

 اعتماد بی‌جا به افراد دارای رویکرد تکنوکرات مآبانه عامل  مشکلات کشور

بذرپاش در پاسخ به سوال یکی از جوانان دانشجو که سوء مدیریت‌ها و خرابه‌های اقتصادی را ارثیه دولت گذشته دانست و دولت سابق را سر منشأ شروع اختلاس‌ها معرفی کرد، گفت: اختلاس‌های بزرگتر و حقوق‌های نجومی در دولت یازدهم اتفاق افتاد و به واقع هرجا که ما آسیب دیده‌ایم به دلیل اعتماد به افراد دارای رویکرد تکنوکرات مآبانه اشرافی‌گری اشراف زده بوده است.

وی درخصوص اتهامات پاداش‌های میلیونی که به وی از سوی روزنامه ایران نسبت داده شده است، گفت: اگر من و امثال من چنین پاداش‌هایی گرفته بودیم تا به حال از سوی رسانه‌های جریان مقابل و حتی رسانه‌های غربی پخش می‌شد. روزنامه ایران که همه می‌دانند متعلق به شخص رئیس جمهور است این اتهام را زد و زمانی که گفتیم اگر سند دارید ارائه دهید، سندی ارائه نکردند و روزنامه مذکور محکوم شد.

نماینده سابق مردم تهران مجلس تصریح کرد: 8 هزار میلیارد صندوق ذخیره فرهنگیان که متعلق به بازنشستگانی فرهنگی است که یک میلیون تومان دریافت دارند را فامیل‌های بنده نبردند و اگر منظورتان 3 هزار میلیارد اختلاس در دولت گذشته است که باید خود پاسخگو باشند.

قاعده بازی سیاسی تمکین رای مردم است

بذرپاش در پاسخ به این سوال که مردم در انتخابات مجلس دست رد به سینه جریانات و حرکت‌های پوپولیستی زدند، گفت: در انتخابات ما به رای مردم احترام گذاشتیم و هیچ گونه جدال و چالش و بی نظمی ایجاد نکردیم. ذات دموکراسی این است که یک روز رأی مردم با شما و یک روز علیه شما است، تاریخ از جنس تکرار است. مهم این است که قاعده بازی سیاسی را بپذیریم و به رای مردم تمکین کنیم.

فرماندهان نظام در دوران هشت سال دفاع مقدس جوانانی با باور "ما می توانیم" بودند

وی در پاسخ به سوال دانشجوی دیگر درخصوص اینکه چگونه شما با وجود 23 سال سن اولین پست‌های مدیریتی را گرفتید، و چگونه در 38 سالگی به چنین ثروتی رسیدید؟ و با کنایه به بذرپاش درباره نامزدی وی در انتخابات ریاست جمهوری آتی گفت مگس ورنه عرصه سیمرغ جولانگه توست گفت: عملکرد نشان می‌دهد که مگس چیست و کجا جمع می‌شود؛ اما اینکه می‌گوئید چرا با 23 سال سن پست‌های مدیریتی را گرفتم باید گفت که در دوران دفاع مقدس فرماندهان و مدیران و وزیران ما هم اکثرا کمتر از 30 سال سن داشتند.

امروز کشور نیازمند تحول و پویایی است

عضو سابق هیئت رئیسه مجلس خطاب به جوانان گفت: در جمع جوانان یکی از عَلم‌هایی که باید شما بردارید جوان کردن سیستم مدیریتی کشور است؛ این کشور پر از جوان مومن متخصص انقلابی است که باید به آنان میدان دهیم.

بذرپاش با تاکید بر اینکه امروز وضعیت کشور در بخش‌های مختلف نامساعد است، گفت: امروز نه صنعت ما و نه مسکن ما وضعیت خوبی ندارد. امروز کشور نیازمند تحول و پویایی است که یکی از این روش‌ها تزریق جوانان به بدنه مدیریتی است باید بستری فراهم شود تا جوانان درست به مانند اول انقلاب عهده‌دار مسئولیت شوند.

جوانانی با کمتر از 25 سال توانسته‌اند از کیان نظام و اسلام دفاع کنند

وی افزود: فرماندهان ما در دوران جنگ تحمیلی جوانان بودند که مدیریت بحران داشتند، جوانانی که با میانگین سنی نزدیک به 24 سال در مقابل دشمن ایستادند و جانشان را در دوران هشت سال جنگ تحمیلی فدا کردند و همین الان هم کسانی که ادعای وطن دوستی می‌توانند کنند و در منطقه حماسه آفرینی می‌توانند کنند شهدای مدافع حرم هستند که با کمتر از 25 سال در حال حماسه آفرینی هستند.

جوان‌گرایی از ضرورت‌های امروز کشور/عدم باور ظرفیت نیروی جوان از سوی مسئولین

نماینده سابق مردم تهران مجلس جوان گرایی را یکی از ضرورت‌های امروز کشور دانست و گفت: جوان گرایی اصل فراموش شده انقلاب ما است. کشور از نظر مدیریتی دچار محافظه کاری مفرط شده است و همین موضوع باعث کم کاری‌ها، کاستی‌ها و مشکلات اقتصادی است.

بذرپاش تصریح کرد: کشور از نظر مدیریتی خسته است؛ سیستم بسته شده و اجازه ورود به جوانان داده نمی‌شود. امروز 4 میلیون جوان دانشجو در کشور داریم که آماده پذیرش مسئولیت و ایجاد تحول در کشور هستند.

وی افزود: متاسفانه بیکاری‌ و معضلات امروز کشور نتیجه حلقه مفقوده ذهن خسته است و اگر بخواهیم این مشکل رفع شود باید سیستم جوان شود ولی حرفم این نیست که مدیران مجرب کنار بروند این دو میدانی است که باید جوانان را وارد میدان کنند و آن زمان است که این فسادها را دیگر شاهد نخواهیم بود.

وی تاکید کرد: جوانان آشنا و مسلط به فناوری روز هستند که بهتر مدیریت خواهد کرد. جوان درگیر و دار تعلقات سیاسی کمتر قرار می گیرد، یکی از روش‌های بهبود وضع موجود جوان گرایی و باور نیروی جوان متعهد و انقلابی است.

بذرپاش با تاکید بر اینکه نقد برجام برای بهتر شدن بود تا گام های بهتری برداشته شود، گفت: ما نقد کردیم برای اینکه به نتایج مطلوبتری دست پیدا کنیم ولی آنانی که قول و وعده دادند چه شد؟ نباید اشتباهات را ناجوانمردانه بیان کنیم باید اشتباهات را به درستی نقد کنیم.

نقدها را باید پذیرفت نه اینکه طرح دوفوریتی منع سوال را ارائه کرد

نماینده سابق مردم تهران مجلس تصریح کرد: هدف از نقد هم بهتر عمل کردن است نباید جلوی نقد را ببندیم، چرا طرح دو فوریتی ارائه می‌شود که اگر کسی سوالی می‌کند بین شش تا دو سال حبس برایش تعیین می کنیم؟ حال مردم آمدن رأی دادن یکی دیگه انتخاب شد حال از بالا تا پائین مملکت را باید خُرد کرد؟ اگر بخواهیم به این روال ادامه دهیم باید هر کدام سه هزار سال زندان برای بعضی از افراد بریده شود؛ این چه وضعی است که راه بیاندازیم؟

وی افزود: نقد ایرادی ندارد مردم از همه آگاه‌تر و شنواتر هستند و خودشان تحلیل می‌کنند که کدام قول، قول احسنتی بود.

بذرپاش با انتقاد از اختلاس‌ها و فسادهای شکل گرفته گفت: باید کسانی که صدمه اصلی رو به اعتماد مردم زدند به بی رحمانه ترین روش‌ها نقد شوند و مورد برخورد قرار گیرند فرقی هم نمی کند کدام دولت باشد.

پُست‌ها و مناصب تا زمانی اصالت دارد که خدمتگزار مردم باشیم

عضو سابق هیئت رئیسه مجلس تصریح کرد: مسئولیت‌ها و پست‌ها تا زمانی اصالت دارد که نوکر مردم و ملت باشید وگرنه هر زمان حس کردی نمی توانی اینگونه باشی باید پست و مقام را تحویل بدهی و بروی؛ هستند افرادی که می توانند بهتر خدمت و نوکری کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار