مسؤول سازمان اردویی و راهیان نور سپاه شهدای آذربایجان غربی خبر داد
مسؤول سازمان اردویی و راهیان نور سپاه شهدای آذربایجان غربی گفت: اعزام کاروان‌های راهیان نور به مناطق عملیاتی از 15 اسفندماه در استان آغاز می‌شود.
کد خبر: ۸۸۲۸۱۴۵
|
۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۰
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، حسنعلی چراغی اظهار کرد: جمعی از مردم در آذربایجان غربی در قالب کاروان‌های راهیان نور به مناطق عملیاتی اعزام خواهند شد که این کاروان‌ها بخشی به صورت خانوادگی و تعدادی هم به صورت مجردی و با تفکیک خواهران و برادران اعزام می‌شوند.

وی با بیان اینکه از این تعداد یک‌هزار نفر ارومیه‌ای و یک‌هزار شهروندان اهل خوی هستند، ادامه داد: بقیه زائران از سایر شهرستان‌های استان هستند که در بازه زمانی مشخص به مناطق عملیاتی اعزام خواهند شد.

این مسؤول با بیان اینکه از این تعداد 30 درصد خواهر و 70 درصد برادر هستند، اضافه کرد: از هر دو طیف جامعه استقبال قابل توجهی به عمل می‌آید به طوری که امیدواریم این روند علاقه و اشتیاق برای شرکت در سفر معنوی هر سال نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کند.

چراغی با بیان اینکه این تعداد به صورت سازمان‌یافته و نظام‌مند در قالب کاروان‌های راهیان نور به مناطق عملیاتی اعزام می‌شوند، تصریح کرد: سال گذشته چهار نفر با خودروی شخصی و به صورت خودجوش در این حرکت معنوی شرکت کرده بودند.

وی با اشاره به اینکه امسال نیز به طور قطع جمعی از جوانان، خانواده‌ها و شهروندان به صورت شخصی در مراسم‌ها حضور پیدا می‌کنند، ادامه داد: برای استقبال از آنها و ارائه خدمات در زمینه‌های مختلف آمادگی لازم وجود دارد و در این زمینه اهتمام می‌شود.

این مسؤول با بیان اینکه این کاروان‌ها از 15 اسفندماه تا 15 فروردین‌ماه امسال به مناطق عملیاتی اعزام خواهند شد، اظهار کرد: برای تامین اعتبار مورد نیاز سازمان‌ها، نهادها و خیران مشارکت می‌کنند، همچنین احتمال این وجود دارد که مبلغی ناچیز از زائران دریافت شود.

چراغی افزود: ستاد هماهنگی و جلسات مرتبط در این زمینه برگزار شده است، همچنین برنامه‌ریزی نهایی و تصمیم‌گیری‌های مرتبط با این مقوله ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه در دهه فجر قرار داریم، گفت: مقام معظم رهبری بر روی انقلابی ماندن، استکبارستیزی و دفاع از مقاومت تاکید جدی دارند و این روزها فرصتی برای تبیین منویات ایشان است.

این مسؤول با بیان اینکه انقلابی ماندن یعنی با اصول انقلاب و آرمان‌های انقلاب همراه بودن، تصریح کرد: رمز ماندگاری انقلاب اسلامی در واقع انقلابی ماندن است به طوری که باید برای حفظ ارزش‌ها و آرمان‌ها همچنین جلوگیری از تحریف افکار امام گام برداشت.

وی با بیان اینکه این سفرهای معنوی فرصتی مغتنم و ارزشمند برای گام برداشتن در این سمت و سو همچنین انتقال محتوا به نسل جدید است، گفت: به همین دلیل راویان، روحانیان و مداحان با کاروان‌ها همراه خواهند شد.

ارسال نظرات