با انجام بازرسی و نمونه گیری در مناطق مشکوک کهگیلویه ، خوشبختانه تا کنون موردی ازبیماری آنفلوآنزای پرندگان در شهرستان مشاهده نشده است.
کد خبر: ۸۸۲۸۱۳۰
|
۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۲

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان کهگیلویه در نشست شورای سلامت و امنیت غذایی این شهرستان گفت: با انجام بازرسی و نمونه گیری در مناطق مشکوک شهرستان خوشبختانه تا کنون موردی ازبیماری آنفلوانزای پرندگان در کهگیلویه مشاهده نشده است.

کرم الله کیانی به مکان های عرضه کننده مرغ زنده هم اشاره کرد و گفت: با هدف پیشگیری از شیوع بیماری آنفلوانزای پرندگان هفت مکان عرضه کننده مرغ زنده که از قبل پلمپ شده و صاحبان آنها خودسرانه اقدام به فک پلمپ کرده بودند با تشکیل پرونده برای برخورد قانونی به دستگاه قضایی معرفی شدند.
کیانی عرضه مرغ زنده را ممنوع دانست و گفت: در صورت مشاهده ضمن پلمپ مکان عرضه کننده مرغ زنده با صاحبان نیز برخورد قانونی می شود.
فرماندار کهگیلویه هم در این نشست با بیان اینکه در این مقطع زمانی شکار پرندگان ممنوع است و مجوزی در این خصوص از سوی محیط زیست هم صادر نمی شود افزود: با همکاری مرکز بهداشت شهرستان و رابطان بهداشتی این مرکز در روستاها در صورت مشاهده هرگونه تلفات طیور چه صنعتی و چه بومی در روستاها و مناطق عشایری در کمترین زمان ممکن به ستاد پیشگیری از انفلوآنزای شهرستان گزارش و اقدامات لازم برای پیشگیری انجام می شود .
علی پوزش افزود: سامانه 1512 آماده دریافت گزارش های مردمی در خصوص تلفات پرندگان است .

ارسال نظرات