صادرات 3 میلیون دلاری طی 9 ماه

3 میلیون دلار کالای غیرنفتی در 9 ماهه امسال از گمرک کهگیلویه وبویراحمد به کشورهای آسیایی و اروپایی صادر شد.
کد خبر: ۸۸۲۸۱۲۸
|
۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۹
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار در نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان در یاسوج با بیان اینکه این کالا ها شامل گیاهان دارویی،صنایع دستی،پودر و عصاره شیرین بیان است تاکید کرد که میزان صادرات غیرنفتی استان از طریق گمرک تا پایان سال جاری به حدود پنج میلیون دلار برسد.
مجید محنایی افزود: گل رُز و عسل از ظرفیت‌ های مناسب صادراتی این استان بوده و می‌ توان با برخی اقدام‌ ها شامل بسته بندی مناسب زمینه لازم برای صادرات آنها به دیگر کشورها را فراهم کرد.
وی ادامه داد: کمبودها و نقاط ضعف مربوط به زیرساخت‌ ها و موانع صادرات این استان مشخص شده که باتید برای رفع آنها تلاش شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گفت: رفع مشکلات صادرات و بهبود وضعیت آن درکهگیلویه وبویراحمد  مستلزم تعامل و همکاری تمامی متولیان امر و دستگاه‌ های اقتصادی استان خواهد بود.
محنایی افزود: خلاء مشاور بازاریابی در واحدهای تولیدی استان مشهود است و رفع این معضل نقش به سزایی در افزایش میزان صادرات استان دارد.
وی ادامه داد: حوزه صادرات کهگیلویه وبویراحمد  نوپا بوده و تولیدکنندگان، صادرکنندگان و فعالان اقتصادی این استان نیازمند حمایت همه جانبه مسئولان استانی و کشوری هستند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گفت: سفر مقام‌ های اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج و هیات های تجاری کهگیلویه و بویراحمد به کشورهای حوزه خلیج فارس اقدامی ارزشمند برای کسب تجربه در زمینه مسائل اقتصادی، تجاری و صادرات بوده و باید تداوم داشته باشد.
محنایی خواستار تشکیل و فعال شدن کمیته پیگیری سفرهای تجاری و اقتصادی مقام‌ های کهگیلویه و بویراحمد به دیگر کشورها در اتاق بازرگانی یاسوج شد.
وی ادامه داد: وظیفه این کمیته بیان دستاوردهای اینگونه سفرها و رصد مسائل و مشکلات موجود بر سر راه صادرات و فعالیت‌ های تجاری و اقتصادی استان با دیگر کشورهاست.
ارسال نظرات
آخرین اخبار