خبرهای داغ:
رئیس دانشگاه ملی دختران نهاوند با اشاره به هزینه‌کرد اعتباری بالغ بر 2 میلیارد و 800 میلیون تومان برای فاز اول دانشگاه ملی دختران نهاوند گفت: برای فاز دوم این پروژه نیز 6 میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.
کد خبر: ۸۸۲۸۰۷۲
|
۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از نهاوند، حسین مرادی‌مخلص در اولین نشست خبری خود با اصحاب رسانه شهرستان نهاوند ضمن گرامیداشت یاد وخاطره امام خمینی(ره) و شهدای گرانقدر این شهرستان بیان داشت: دانشگاه دختران نهاوند تنها دانشگاه ملی دختران غرب کشور است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر این دانشگاه دارای 540 نفر دانشجو است، افزود: حدود 25 درصد این دانشجویان بومی شهرستان هستند و با توجه به اینکه بعضی از دانشجویان مشکل خوابگاه داشتند، این دانشگاه 2 خوابگاه دانشجویی با ظرفیت حدود 400 نفر در دو منطقه شهر برای رفاه حال دانشجویان ایجاد کرده است.

رئیس دانشگاه ملی دختران نهاوند ابراز داشت: در این دانشگاه 5 رشته تحصیلی مهندسی صنایع، شیمی کاربردی، ترویج کشاورزی و تربیت بدنی تدریس می شود.

وی تصریح کرد: این دانشگاه با توجه به اینکه ساختمان اصلی آن در حال احداث است در یک ساختمان استیجاری مشغول به فعالیت است .

مرادی‌مخلص با اشاره به اتمام فاز یک این پروژه گفت: در فاز اول اعتباری بالغ بر 2 میلیارد و 800 میلیون تومان هزینه شد و برای فاز دو این پروژه نیز 6 میلیارد تومان پیش‌بینی شده که تلاش می‌کنیم تا مهر ماه سال 96، 4 هزار و 860 متر زیربنا برای دانشگاه ملی را برای یک دانشگاه آکادمیک آماده کنیم.

وی با اشاره به افق روشن وزارت علوم در خصوص دانشگاه ملی نهاوند اضافه کرد: یکی دیگر از اولویت‌ها گرفتن مجوز قطعی برای این دانشگاه است که تلاش خواهیم کرد که در سال 96 این کار انجام شود که لازمه این مهم نیز حمایت‌های نماینده و فرماندار شهرستان و همچنین اصحاب رسانه است.

رئیس دانشگاه ملی دختران نهاوند گفت: این دانشگاه نیازمند هیئت علمی است چراکه تأثیرگذارترین عضو دانشگاه‌ها هیئت‌های علمی هستند که این یکی از لازمه‌های تحصیلات تکمیلی است و محور توسعه یک شهر دانشگاه است.

وی افزود: این دانشگاه با یک کد رشته شروع به فعالیت کرده است و امیدواریم در آینده با بیشترین کد رشته و بیشترین دانشجو یکی از بزرگ‌ترین دانشگاه های کشور باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات