در پی شکایت‌های دولت و مهدی هاشمی
دبیر هیأت منصفه دادگاه مطبوعات با اشاره به برگزاری جلسه دادگاه مطبوعات امروز گفت:‌ روزنامه وطن امروز در اتهام شکایت وکیل مهدی هاشمی و اتهام نشر مطالب بر خلاف مصوبه شورای امنیت ملی مجرم شناخته نشد.
کد خبر: ۸۸۲۸۰۵۶
|
۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۶
به گزارش خبرگزاری بسیج، علی‌اکبر کسائیان با اشاره به اینکه جلسه امروز دادگاه مطبوعات در شعبه 6 دادگاه کیفری یک استان با ریاست قاضی شقاقی برگزار شد، گفت: در این جلسه نشریه‌ گسترش صنعت به اتهام نشر مطالب خلاف واقع با اکثریت آراء مجرم شناخته نشد دومین اتهام این نشریه انتشار مطالب محاکمات دادگاه قبل از صدور رأی بود که با اکثریت آراء مجرم شناخته شد و ضمناً هیأت منصفه مطبوعات با اکثریت آراء متهم را مستحق تخفیف دانست.

وی افزود: پرونده دوم که در جلسه امروز مورد بررسی قرار گرفت روزنامه وطن امروز بود که در اتهام انتشار مطالب برخلاف مصوبات شورای امنیت ملی با  اکثریت آراء مجرم شناخته نشد همچنین در اتهام دوم مبنی بر نشر مطالب خلاف واقع که موضوع شکایت سازمان بهزیستی بود نیز به اتفاق آراء مجرم شناخته نشد. سومین اتهام این روزنامه افتراء موضوع شکایت وکیل مهدی هاشمی بود که به اتفاق آراء مجرم شناخته نشد.

به گزارش فارس، امروز دادگاه روزنامه «وطن امروز» برای شکایت درباره تیترهای «خبر مرگش» و «بیمار سعودی» از سوی دولت و شکایت سازمان بهزیستی برگزار شد.

دولت روحانی علی‌رغم توطئه‌های متعدد عربستان سعودی با اتهام تخلف از مصوبات شورای عالی امنیت ملی از روزنامه وطن امروز شکایت کرده بود که در همان زمان نیز با انتقادات متعددی روبرو شد اما امروز این روزنامه در دادگاه مطبوعات تبرئه شد.
ارسال نظرات