خبرگزاری بسیج: مدیر عامل شهرک‌های صنعتی استان تهران با اشاره به افزایش جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی در استان تهران از صدور مجوز جذب یک میلیارد و یکصد میلیون دلار سرمایه‌گذاری در استان تهران خبر داد.
کد خبر: ۸۸۲۸۰۱۲
|
۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۹

 محمدرضا قاهری بدر، با بیان اینکه بیشترین مشارکت‌های خارجی در حوزه صنایع خارجی و صنعت خودرو بوده است، از معرفی و تقویت سرمایه گذاری در حوزه های مختلف استان خبر داد.  

 قاهری بدر، در نمایشگاه توانمندی‌های صنایع کوچک و متوسط شهرک‌های صنعتی استان تهران که در مرکز نمایشگاهی برج میلاد در حال برگزاری است، با اشاره به فراهم کردن بسترهای لازم برای مشارکت خارجی و انتقال تجربیات بین‌المللی به کشور، بر بر جذب سرمایه‌گذاری خارجی در توسعه صنایع استان، تاکید و تصریح کرد: امسال ۲۳۰ میلیون دلار سرمایه‌گذار خارجی در استان تهران داشته ایم. 

وی افزود: تاکنون ۵۷ فرصت سرمایه‌گذاری در استان شناسایی شده و هشت مزیت برای فعالیت صنعتی نیز مورد بررسی قرار گرفته است که در تلاش هستیم آنها را در عرصه بین‌المللی معرفی کنیم و در این باره اطلاع‌رسانی لازم را انجام دهیم.

قاهری بدر، گفت: مذاکراتی برای جذب سرمایه گذاری در استان در حال انجام است که اخیرا وزارت بهداشت از نیاز به یکصد هزار تخت بیمارستانی خبر داد و ما این موضوع را به عنوان یک فرصت سرمایه‌گذاری مطرح کردیم که یک شرکت کره‌ای با اختصاص پنج میلیارد دلار فاینانس اعلام آمادگی کرده است.

وی با اشاره به ضرورت انرژی‌های تجدید پذیر در استان تهران خاطر نشان کرد:  مذاکره با سه شرکت آلمانی تولید کننده برق و انرژی‌های تجدید پذیر را در دست اقدام داریم.

محمدرضا قاهری بدر، گفت: مناطقی در تهران برای استقرار شرکت های خارجی از جمله ترک‌ها و چینی‌ها درشهرک‌های اختصاصی جانمایی شده است که در صورت آماده شدن آن در اختیار صنایع خارجی قرار می گیرد.

 مدیرعامل شهرک‌های صنعتی استان تهران، در ارتباط با معرفی شرکت‌ها در فرابورس، گفت: این طرح به صورت آزمایشی در استان تهران اجرا شده و در حال حاضر ۱۵ شرکت به فرابورس معرفی شده اند.

 

 

 

ارسال نظرات