معاون هماهنگ کننده سپاه بیت المقدس کردستان مطرح کرد؛
حسینی گفت: در راستای برگزاری کنگره سرداران و 5400شهید استان در سال 97 رسانه ها باید موج آفرین باشد.
کد خبر: ۸۸۲۷۹۲۶
|
۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از کردستان، سرهنگ ابراهیم حسینی ظهر امروز در نشست هماهنگی کمیته اطلاع رسانی ستاد کنگره 5 هزار و 400 شهید استان کردستان که در محل سالن شهدای گمنام استانداری استان در سنندج برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مظلوم کردستان گفت: در سال 1397 کنگره سرداران و 5 هزار و 400 شهید استان برگزار خواهد شد.

 

وی گفت: پیش از این جلسه هماهنگی کنگره ملی «5400 شهید استان کردستان» با حضور مسئولان استان به ریاست استاندار برگزار شد، و طی آن 27 کمیته برای برگزاری این کنگره عظیم تشکیل شد.

 

معاون هماهنگ کننده سپاه بیت المقدس کردستان ادامه داد: در این جلسه با بررسی نقاط ضعف و قوت، استفاده نشدن از ظرفیت عظیم خبرگزاری ها و جراید استان در کنگره پیشمرگان مسلمان کرد در سالهای قبل یکی از این نقاط ضعف بیان شد و سعی بر این است در برگزاری کنگره شهدای استان در سال 97 از این ظرفیت بهره مند شویم و برگزاری جلسه امروز نیز در همین راستا است.

 

حسینی در ادامه با بیان اینکه امروز ما در عرصه نبرد فرهنگی قرار داریم ؛ تلاش در حوزه فرهنگی را تلاش فی سبیل الله خواند و گفت: باید از ظرفیت رسانه مطبوعات و خبرنگاران به عنوان تلاشگران عرصه نبرد فرهنگی استفاده شود.

 

وی کار در حوزه شهید و شهادت را ارزشمند و در راستای خنثی سازی هجمه های فرهنگی عنوان وخاطر نشان کرد: رسانه ها یکی از مولفه های اصلی موج آفرینی و فضا سازی همه جانبه برای برگزاری کنگره شهدای استان در سطح نه تنها استانی بلکه کشوری و ملی هستند.

 

سرهنگ حسینی با بیان اینکه در راستای معرفی شهدای استان کم کاری و غفلت شده است، افزود: باید در ترویج فرهنگ ایثار و معرفی شهدای استان برای مردم شهادت توسط اصحاب رسانه و مسئولان تلاش بیشتری صورت پذیرد.

 

وی افزود: معرفی شهدای و قهرمان ملی همانند شهید عثمان فرشته ها،شهید بیاتیان،مطلب احمدیان و ... وظیفه تک تک ما است و همه باید قصور خود را در این زمینه بپذیریم و آنچه در مورد شان و جایگاه شهدا است به آن نپرداختیم.

 

معاون هماهنگ کننده سپاه بیت المقدس کردستان از مطبوعات و رسانه ها به عنوان ارکان های اثر گذار و راهنمای افراد جامعه نام برد و گفت: رسانه ها سهم بزرگی به عنوان یک قدرت پنهان در جامعه دارند که این رسالتی عظیمی را برای اصحاب رسانه که همان رسالت قرآنی و برقرای ارتباط بین خالق و مخلوق است، در پی دارد.

 

سرهنگ حسینی بیان کرد: اثر گذار ترین و برنده ترین سلاح در برابر هجمه دشمن سلاح فرهنگ ایثار و شهادت است و باید برای اتصال فرهنگ 8 سال دفاع مقدس به طور جدی کار شود.

 

وی نقش رسانه های کشور را در پیشبرد اهداف انقلاب و معرفی کارآمدی نظام مبتنی بر دین عنوان کرد و گفت: رسانه ها باید پیشرفت های جامعه را در حوزه های مختلف اجتماعی، اقتصادی سیاسی را به جامعه معرفی و به موضوعات سبک زندگی اسلامی، امر به معروف و نهی از منکر، روحیه استکبار ستیزی، وحدت و انسجام، مقابله با اندیشه های انحرافی، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به عنوان رسالت خود بپردازند.

 

حسینی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: با برگزاری کنگره شهدای پیشمرگان مسلمان کرد، یادواره شهدای سه شهید استان، برگزاری کنگره شهدای اطلاعات به صورت مشترک با آذربایجان غربی، و برگزاری هزار یادوراه شهدای طی سال جاری در استان خود را برای کنگره ملی «5400 شهید استان کردستان» در سال 97 آماده کرده ایم.

 

معاون هماهنگ کننده سپاه بیت المقدس کردستان خاطر نشان کرد: باید برای برگزاری کنگره شهدای استان کارهای تحقیقی پژوهشی انجام شود و برای هر شهید استان کتابی تدوین شود که این موج آفرینی درباره معرفی شهدا باید از طریق مطبوعات و رسانه ها اتفاق بیافتد.

 

وی گفت:حضور رسانه ها در برگزاری کنگره چند سال قبل شهدای پیشمرگان مسلمان کرد در قالب کمیته تبلیغی بود ولی امسال رسانه با توجه به رسالتی مهمشان به عنوان چشمان تیزبین جامعه در قالب کمیته جداگانه است و باید کاری شود که فضای استان کاملا شهدایی شود.

 

وی با بیان اینکه به فرموده رهبری استان کردستان سرزمین مجهادت های خاموش و فداکاری ها بزرگ است، گفت: استان کردستان شهدای مظلومانه تر و غریبت تر دارند چون همزمان در دو جبهه نبرد با رژیم بعث عراق و نبرد با مذوران استکبار جهانی حضور داشتند.

 

سرهنگ حسینی در پایان با بیان اینکه مظلومیت شهدای کردستان مضاعف است، اظهار داشت: شهدای آبروی ما هستند و باید با برگزاری کنگره ملی «5400 شهید استان کردستان» ندای شهدای کردستان به گوش جهانیان برسد.

ارسال نظرات