مدیر فرهنگی و اجتماعی شهردار زنجان:

برگزاری جشنواره و نمایشگاه "هفهشدر" در زنجان

جشنواره و نمایشگاه "هفهشدر" برای نخستین بار همزمان با ماه پایانی سال جاری در زنجان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۸۲۷۸۹۱
|
۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر فرهنگی و اجتماعی شهردار زنجان با اشاره به اینکه جلسه‌ای پیرامون برگزاری جشنواره "هفهشدر" با حضور نماینده اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و صاحبان اصناف صنایع دستی به ویژه چاقوسازان و مشاغل خانگی برگزار شد، گفت: در این جلسه مقرر شد، جشنواره و نمایشگاه "هفهشدر" از 17 تا 20 اسفندماه سال جاری برگزار شود.

سید سعید صفوی با بیان اینکه این جشنواره در راستای حمایت از مشاغل خانگی در حوزه صنایع دستی با برپایی نمایشگاه صورت می‌گیرد، افزود: اتحادیه چاقوسازان، مس‌گری، چارق دوزی در این جشنواره مشارکت می‌کنند و تلاش شده در کنار نمایشگاه "ورک شاپ" هم فعالیت کند و هم تولیدات این اتحادیه‌ها به فروش برسد.

مدیر فرهنگی و اجتماعی شهردار زنجان اظهار داشت: تلاش شده نمایشگاه و جشنواره "هفهشدر" محلی برای حمایت از مشاغل خانگی که افراد ضعیف‌بنیه در مشاغل خانگی هستند، باشد.

وی با اشاره به اینکه مقرر شد، بخشی از مجوزهای جشنواره توسط اداره میراث فرهنگی و صنایع دستی تامین شود و بخشی از فعالیت‌ها توسط اداره کار انجام شود، عنوان کرد: محل برگزاری جشنواره "هفهشدر" در مجموعه فرهنگی و تاریخی کارخانه کبریت سابق خواهد بود.

مدیر فرهنگی و اجتماعی شهردار زنجان با بیان اینکه مقرر شده برنامه‌ریزی و کار کارشناسی برای پیش‌بینی غرفه‌های این نمایشگاه پیش‌بینی شود، بیان کرد: تلاش می‌شود، این جشنواره در تقویم فرهنگی و اجتماعی شهرداری زنجان ثبت شود.

صفوی با اشاره به شعار سال جاری مبنی بر اقتصاد مقاومتی عنوان کرد: باید در عمل از تولیدات ملی و هنر دست افراد در جامعه حمایت کرد تا به خودکفایی برسیم.

وی ادامه داد: امید است این جشنواره در پایان سال با استقبال خوب از سوی شهروندان مواجه شود.

مدیر فرهنگی و اجتماعی شهردار زنجان با اشاره به اینکه تا پایان سال چندین نمایشگاه و جشنواره دیگر در زنجان برگزار می‌شود، گفت: این برنامه‌ها پس از نهایی شدن به اطلاع عموم شهروندان می‌رسد.

ارسال نظرات