دبیر کمیته صنعت ششمین جشنواره مد و لباس فجر در گفتگو با «بسیج»:
حمیدرضا نیک طبع گفت: حلقه بین مصرف و تولید واسطه ها هستند که باید حذف شوند اینها دیگر برای عرضه محصول معنی ندارند.
کد خبر: ۸۸۲۷۷۱۶
|
۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۵
به زودی با حذف واسطه ها قیمت پوشاک داخلی متعادل می شود
حمیدرضا نیک طبع دبیر کمیته صنعت ششمین جشنواره مد و لباس فجر در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج گفت: دلیل گران شدن اجناس به واسطه ها بر می گردد.

وی افزود: حرکتی که آقای قبادی انجام داده واقعا شگفت انگیز است و اینکه بیداری صنعت و طراح را به وجود آورده اند بیداری در صنعت پوشاک کشور به وجود آمده فرهنگ سازی که ما می خواستیم انجام شود در این حوزه انجام شد.

نیک طبع بیان داشت: ما اول فکر می کردیم که حرکت باید پلکانی انجام شود ولی الان با حرکت هایی که کارگروه و صنعت و ارشاد انجام داده حرکت جهشی شده که به این ترتیب سرعت رشد توان تولید داخلی توسط طراح ها بالا رفته و طراحان کشور خودشان را در صنعت پیدا می کنند تا بتوانند جنس خود را به مصرف کننده ارائه دهند.

دبیر کمیته صنعت ششمین جشنواره مد و لباس فجر اظهار داشت: در آینده ای نه چندان دور ویترین های ما تماما داخلی خواهد شد و عِرق و حس وطن پرستی و اقتصاد مقاومتی اینجا حاکم می شود. اقتصاد مقاومتی یعنی به اعضای خانواده خود بگوییم پوشاک داخلی بپوشند.

نیک طبع گفت: حلقه بین مصرف و تولید واسطه ها هستند که باید حذف شوند اینها دیگر برای عرضه محصول معنی ندارند. باید مستقیم از تولید به مصرف شود اگر این کار را نکنیم فرصت برای خارجی باز می شود خارجی ها عرضه مستقیم کالا دارند ولی کالاهای ما چون با واسطه است گران تر تمام می شود.

وی عنوان کرد: کیفیت پوشاک ترک و چینی و تایوان به کیفیت داخلی ما نمی رسد ولی هنوز فرهنگ مصرف داخلی به وجود نیامده است. قیمت تمام شده تولید داخلی به زودی کمتر می شود و حذف واسطه ها مهم ترین کار است.

ارسال نظرات