مسئول بسیج جامعه پزشکی استان سیستان و بلوچستان گفت: بیمارستان صحرایی شهید کوروش فیروزی در منطقه مورتان به مدت ۵ روز به مردم منطقه خدمات درمانی ارائه می‌کند.
کد خبر: ۸۸۲۷۷۱۲
|
۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۵
به گزارش سرویس بسیج جامعه پزشکی خبرگزاری بسیج، علیرضا سرگزی، مسئول بسیج جامعه پزشکی استان سیستان و بلوچستان درباره افتتاح بیمارستان صحرایی مورتان گفت: بیمارستان صحرایی شجره طیبه صالحین شهید کوروش فیروزی به همت بسیج جامعه پزشکی استان سیستان و بلوچستان، با همکاری مرکز بهداری جنوب شرق منطقه محروم و با حضور محمد رئیس زاده، رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور در دهستان مورتان و در نزدیکی مرز پاکستان افتتاح شد.

 

وی ادامه داد: این بیمارستان دارای بخش‌های آزمایشگاه، رادیولوژی، سونوگرافی، کلینیک عمومی، کلینک تخصصی، دندانپزشکی، داروخانه، آموزش بهداشت، بخش‌های بستری مردان و زنان با ظرفیت ۳۲ تخت همچنین اتاق عمل شامل دو دستگاه اتوبوس و چهار تخت جراحی است.

 

سرگزی، با بیان اینکه این بیمارستان صحرایی به مدت ۵ روز به مردم منطقه ارائه خدمت می‌کند، گفت: در این بیمارستان دو نفر متخصص رادیولوژی، سه نفر جراح بیهوشی، دو نفر پزشک داخلی همچنین پزشکان اطفال، پوست، ارتوپدی و چشم فعال هستند.

 

وی در ادامه افزود: در بیمارستان شهید کوروش فیروزی بیش از ۵۳ نفر پزشک، متخصص عمومی و دندانپزشک وجود دارند و حدودا ۸۷ نفر از پرسنل بهداشتی درمانی از سایر تخصصها مستقر هستند.

 

مسئول بسیج جامعه پزشکی استان سیستان و بلوچستان تاکید کرد: حدوداً ۸۰ نفر پشتیبانی این بیمارستان را بر عهده دارند و حدود ۲۰۰ نفر نیز مباحث امنیتی را انجام می‌دهند.

 

وی با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود که در این بیمارستان حدود ۵۰ هزار نفر خدمات به مردم ارائه شود، خاطرنشان کرد: در طول مدت ۵ روز برای این بیمارستان حدود چهار و نیم میلیارد ریال از محل مساعدت بهداری نیروی زمینی سپاه و بسیج جامعه پزشکی هزینه شده است.

 

سرگزی، درباره شیوه غربالگری بیماران منطقه مورتان بیان کرد: این فعالیت از یک ماه قبل با هماهنگی خانه‌های بهداشت انجام شده و مرحله ابتدای غربالگری توسط پزشکان روستایی و عمومی بسیج همچنین بهورزان منطقه پیگیری شده است.

 

وی ادامه داد: سپس با اعزام تیم‌های عمومی به مناطق محروم غربالگری پیگیری شده که در ادامه، ارجاع بیماران به بیمارستان صحرایی انجام شده است.

 

مسئول بسیج جامعه پزشکی استان سیستان و بلوچستان به این موضوع پرداخت که در طول برپایی بیمارستان بیماران نیازمند به ارجاع پس از درمان جهت انجام جراحی چشم و ای ام تی به بیمارستان چابهار ارجاع خواهند شد.

 

این مقام مسئول افزود: بیماران جهت انجام جراحی رایگان و سایر تخصص‌ها نیز در صورت نیاز به بیمارستان ایرانشهر و مرکز استان ارجاع داده می‌شوند.

 

وی در ادامه گفت: از ویژگی‌های بیمارستان صحرایی این است که ما نیازهای مردم منطقه را به شکل دقیق بررسی کردیم و متناسب با نیاز همچنین سطح بهداشتی و فرهنگی منطقه آموزش بهداشت مناسبی را ارائه می‌دهیم.

 

سرگزی، به توریع سبدهای بهداشتی اشاره کرد و ابراز داشت: بسته‌های بهداشتی را متناسب با نیاز مردم ارائه می‌کنیم که یک بسته برای اطفال شامل وسایل بهداشت دهان و دندان، بسته مادران باردار همچنین بسته‌ای درباره برخی بیماریهای پوستی است.

 

مسئول بسیج جامعه پزشکی استان سیستان و بلوچستان با تاکید بر اینکه بیمارستان شهید کوروش فیروزی با حضور ۲۲ دندانپزشک برنامه ریزی شده است، خاطرنشان کرد: در بیمارستان صحرایی دو یونیت را نیز به کارگیری کردیم که ۱۲ یونیت جراحی همچنین ۱۰ یونیت نیز کار ترمیم و کشیدن را انجام می‌دهند.

ارسال نظرات