منطقه 20 نامزد پایتخت کتاب ایران شد

خبرگزاری بسیج: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از شهرداری منطقه 20 شهر تهران بابت فعالیت و ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب خوانی قدردانی کرد.
کد خبر: ۸۸۲۷۵۹۱
|
۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۸

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 20 شهر تهران، طی نشستی که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی  شهردار منطقه 20، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد شهرری و تعدادی از شهرداران دیگر شهرها برگزار شد به پاس فعالیت ها و حمایت های مدیریت شهری منطقه 20 در جهت ارتقای فرهنگ مطالعه و کتاب خوانی، از شهرداری منطقه 20 قدردانی و این منطقه به عنوان یکی از ده شهر برگزیده استانی در سطح کشور معرفی شد و عنوان نامزد پایتخت کتاب ایران را کسب کرد.

در این نشست سید احمد صفوی وجود حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)را مایه افتخار و برکت برای منطقه 20 برشمرد و گفت: این منطقه جنوبی که بنا به فرموده مقام معظم رهبری(مدظله العالی) قبله تهران نامیده شده است به حق دارای پتانسیل ها و ظرفیت های قابل تاملی است که وجود آستان مقدس عبدالعظیم حسنی(ع)، امامزادگان واجب التکریم، دانشگاه ها، مراکز فرهنگی، مشاهیر و بزرگان علمی، تاریخی و مذهبی از جمله این موارد است.

صفوی ترویج فرهنگ کتاب خوانی را از اولویت های مدیریت شهری برشمرد و گفت: برپایی جام باشگاه های کتاب خوانی کودک و نوجوان یکی از برنامه های انجام شده بود که با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، اداره فرهنگ و ارشاد و فرمانداری ویژه شهرری و دیگر ادارات فرهنگی مرتبط با امر اجرا شد و مورد استقبال شهروندان قرار گرفت.

وی ادامه داد:کتابخانه های وابسته به شهرداری در منطقه 20 طی یک دهه اخیر، 20 مورد افزایش داشته و از 3  به 23 مورد رسیده است.

صفوی با اشاره به اینکه کتابخانه های راه اندازی شده در سراهای محله با 3 هزار جلد کتاب و همچنین امکانات اداری تجهیز شده اند، افزود: به منظور فضاسازی متناسب و ترغیب دانش آموزان و دانش پژوهان به کتاب خوانی نیز کتابخانه های مدارس و مراکز مذهبی از جمله حوزه علمیه شهرری با اهداء یک صد قفسه کتاب تجهیز شده اند.

وی برپایی نمایشگاه های مناسبتی کتاب در مراکز فرهنگی منطقه 20 را از دیگر اقدامات حمایتی مدیریت شهری برشمرد و گفت: اعزام شهروندان به نمایشگاه های بین المللی کتاب، اهداء حواله های خرید کتاب، برپایی مسابقه های کتابخوانی از برنامه های مستمری است که در مناسبت های مختلف انجام می شود.

شهردار منطقه 20 به حمایت از ناشران نیز اشاره کرد و گفت: طی سال های اخیر بیش از 20 هزار نسخه کتاب از سوی مدیریت شهری خریداری شده و در مناسبت های مختلف به شهروندان و فعالان اجتماعی اهداء شده است.

بر اساس این گزارش جشنواره پایتخت کتاب ایران با حضور 103 شهر در سال جاری برگزار شده که شهرری یکی از نامزدهای برگزیده این جشنواره است و اختتامیه این رخداد فرهنگی نیز در سوم اسفندماه امسال برگزار و طی مراسمی پایتخت کتاب ایران معرفی خواهد شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار