خبرهای داغ:
سرهنگ پاسدار شفیعی گفت: نیروهای بسیج علاوه بر حضور در فرآیند امداد رسانی، در انتقال و اسکان آسیب دیدگان، توزیع اقلام غذایی و تامین امنیت مناطق آسیب دیده حضور فعال دارند.
کد خبر: ۸۸۲۷۵۷۹
|
۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۶
معاون روابط عمومی سپاه فجر فارس با بیان اینکه نیروهای سپاه پاسداران و بسیج فارس در فرآیند امداد رسانی به به آسیب دیدگان بارندگی مشارکت فعال دارند، گفت: هم اکنون امکانات مهندسی سپاه فارس در شهرستان هایی که از بارندگی اخیر آسیب دیده اند در حال فعالیت و بازگشایی معابر و راه های مواصلاتی هستند.

وی با بیان اینکه نیروهای سپاه پاسداران و بسیج فارس پیش از آغاز بارندگی در حالت آماده باش بودند، گفت: هم اکنون نیروهای بسیج با استفاده از ماشین آلات مهندسی سپاه در حال بازگشایی راه های مواصلاتی روستاهای آسیب دیده در شهرستان های لارستان، جهرم، فسا، نی ریز و داراب هستند.

سرهنگ پاسدار قادر شفیعی خاطرنشان کرد: مقادیر کافی اقلام غذایی، چادر، پتو و سایر اقلام ضروری در شهرستان های فارس آماده شده و سالن های ورزشی و مکان های امن برای اسکان آسیب دیدگان احتمالی آماده هستند.

وی افزود: بر اثر بارش شدید باران راه های مواصلاتی روستاهای عمادشهر لارستان دچار آبگرفتگی شده بودند که با حضور به موقع نیروهای بسیج آبگرفتگی رفع و با ایجاد موانع از حرکت آب به سمت ساختمان های مسکونی در روستاها جلوگیری شد.

معاون روابط عمومی سپاه فجر فارس ادامه داد: بارش شدید باران در شهرستان داراب موجب آبگرفتگی و انسداد راه های روستایی شده بود که با حضور نیروهای سپاه و بسیج این مشکل تا حدود زیادی رفع شده است.

وی افزود: نیروهای بسیج و سپاه قیر و کارزین با استفاده از امکانات مهندسی سپاه و با همکاری سایر سازمان ها در تلاش هستند محورهای مسدود شده این شهرستان بخصوص محور مواصلاتی دهستان هنگام  را به حالت عادی بازگردانند.

وی ادامه داد: در شهرستان نی ریز نیروهای بسیج و سپاه ضمن حضور در مناطق ناایمن با ایجاد موانع از حرکت آب به سمت خانه های مسکونی جلوگیری کرده و خانواده های در معرض خطر را به مکان امن منتقل کرده اند.

سرهنگ پاسدار شفیعی افزود: نیروهای بسیج در شهرستان مهر بیش از پنجاه و پنج خانواده و خودرو به همراه تعدادی از عشایر  این منطقه را که در محاصره سیل قرار داشتند به مکان امن منتقل کردند و با ایجاد موانع از ورود سیل به مدارس و خانه های مسکونی این شهرستان جلوگیری کردند.

وی ادامه داد: تعدادی از عشایر شهرستان جهرم در سالن ورزشی که پیش از این به چادر و تجهیزات موردنیاز تجهیز شده بود انتقال یافتند، همچنین نیروهای سپاه جهرم پس از بررسی بافت ناایمن محله خاوران این شهرستان تعداد بیست و پنج خانواده را به مکان امن انتقال دادند.

معاون روابط عمومی سپاه فجر فارس افزود: هم اکنون بش از  پانصد نیروی زبدۀ سپاه و بسیج در حال امدادرسانی به مناطق آسیب دیده فسا هستند، در پِی بارش شدید باران نیروهای بسیج فسا با حضور در مناطق ناایمن به فرآیند انتقال خانواده ها به مکان های امن کمک کردند و با ایجاد موانع تا حد امکان از ورود آب به ساختمان های  جلوگیری کرده اند.

وی خاطرنشان کرد: نیروهای بسیج علاوه بر حضور در فرآیند امداد رسانی، در انتقال و اسکان آسیب دیدگان، توزیع اقلام غذایی و تامین امنیت مناطق آسیب دیده حضور فعال دارند.

معاون روابط عمومی سپاه فجر فارس افزود: نیروهای سپاه پاسداران از تیپ المهدی (عجل الله تعالی فرجه شریف) جهرم و تیپ انصار المهدی (عج) فسا به همراه امکانات مهندسی سپاه در فرآیند امداد رسانی به آسیب دیدگان بارندگی در فارس مشارکت فعال دارند.

سرهنگ پاسدار شفیعی با بیان اینکه نیروهای بسیج و سپاه تا پایان فرآیند امداد رسانی در کنار مردم و سایر امدادگران حضور دارند، خاطرنشان کرد: نیروهای بسیج و سپاه پاسداران در شهرستان های فوق برای خدمت رسانی به مردم شریف فارس در صورت نیاز تا پایان هفته در حالت آماده باش خواهند بود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها