همتی گفت: وزارتخانه دولت تدبیر و امید درمورد رهایی مسکن از مشکلات متعددی که دارد، هیچ برنامه ای نداشته است و نتوانسته یک سیاست گذاری منظمی را برای بازار مسکن و خارج شدن از رکودش ارائه دهد.
کد خبر: ۸۸۲۷۵۶۶
|
۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۵

مقداد همتی مشاور وزیر سابق راه و شهرسازی دولت دهم در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، درباره استیضاح آخوندی در مجلس شورای اسلامی گفت: در استیضاح باید بحث فنی مطرح شود، یعنی نباید به گونه ای با آخوندی و وزارتخانه برخورد کرد که جنبه سیاسی به خود بگیرد و ارزیابی عملکرد فنی زیر سوال رود.

استیضاح آخوندی نقدی به دولت است

وی با بیان اینکه استیضاح آخوندی هیچ تاثیری بر بهبود بخشیدن عملکرد فنی و کیفتی نخواهد داشت افزود: همچنان وضعیت نابسامانی که در حال حاضر بر وزارت راه و شهرسازی حاکم است، برقرار می ماند. مادامی که استیضاح آخوندی مطرح باشد، به طور غیر مستقیم عملکرد دولت از دیدگاه شهری خصوص وزارت راه و شهرسازی تحت تاثیر خود قرار می گیرد.

وزارت راه و شهرسازی در این سه سال گذشته چه اقدامات و عملکردی داشته است؟

این کارشناس عنوان کرد: در استیضاح وزارت راه و شهرسازی دولت، باید نقدی در خصوص زیرشاخه و مسوولیت هایی که به عهده این وزارتخانه است صورت پذیرد. نقدهایی مانند اقدامات موثر وزراتخانه در خصوص خارج شدن مسکن از رکود سنگین، کارهای لازم برای آسان تر شدن خرید مسکن در قشر ضعیف جامعه، عملکرد هایی درمورد بهبود بخشیدن به صنعت حمل و نقل و نقدهایی در زمینه سند چشم انداز 20 ساله وزارتخانه که همگی از جمله نقدهای فنی است که باید در سوالات قرار گیرد.

مسکن مهر تا پایان دولت یازدهم به انجام نمی رسد

همتی تصریح کرد: در این سه سال و نیمی که از دولت تدبیر و امید می گذرد، وزارت راه و شهرسازی تنها توانسته به دو موضوع بپردازد که اولی مسکن مهر در دستور کار قرار گرفت و دومی طرح مسکن اجتماعی که با الگوی اصلاح شده مسکن مهر کلید خورد. مسکن مهر که به اعتقاد بنده بعید است تا پایان کار دولت فعلی انجام شود و قولی که رئیس جمهور در این خصوص به مردم داده است عملی نخواهد شد.

وام هایی با سقف 160 میلیون تومانی مسکن، بازپرداخت های نامتعارفی را تحمیل کرده است

این کارشناس افزود: مسکن اجتماعی سیاستی مانند سیاست مسکن مهر بود تا بتواند کسانی که از قشر پایین به حساب می آیند و خانه ای ندارند را خانه دار کند که متاسفانه ناموفق بود. در خصوص مسکن تنها کاری که انجام شد بالا بردن وام های مسکن بود که فقط قشر متوسط جامعه بهره مند شد در صورتی که سیاست گذاری باید به گونه ای باشد تا قشرهای مختلف جامعه را شامل شود. وام مسکن وقتی از 25 میلیون تا 160 میلیون تومان متغیر باشد، باز پرداخت های غیرمعقول و نامتعارف پیش می آید.

وزارت راه و شهرسازی دولت یازدهم هیچ برنامه ای نداشت

وی در پایان گفت: وزارتخانه دولت تدبیر و امید درمورد رهایی مسکن از مشکلات متعددی که دارد، هیچ برنامه ای نداشته است و نتوانسته یک سیاست گذاری منظمی را برای بازار مسکن و خارج شدن از رکودش ارائه دهد.

ارسال نظرات