پاسخ مسئول اتحادیه پوشاک به خبرنگار «بسیج»:
شیرازی گفت: فعلا قیمت تمام شده برای تولیدات داخلی بالا است تمام تلاشمان این است که بخشی از هزینه های تولید را کاهش دهیم تا قیمت ها برای لباس های ایرانی و اسلامی نازل و در دسترس باشد.
کد خبر: ۸۸۲۷۰۷۷
|
۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۷
به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج نشست خبری ششمین جشنواره مد و لباس فجر، صبح امروز در تالار وحدت با حضور حمید قبادی دبیر کارگروه مد و لباس، شیرازی مسئول اتحادیه پوشاک و اهالی رسانه برگزار ‌شد.

شیرازی در این نشست و در پاسخ به سوال خبرنگار بسیج که پرسید چرا قیمت نهایی تولیدات مد و لباس بالاتر از پوشاک وارداتی است و آیا با این قیمت های بالا می توان مد و لباس ایرانی اسلامی را ترویج داد یا خیر گفت: اگر ما تولیدات داخل را با کالای بی کیفیت مثل کالای چینی مقایسه کنیم بله درست است ولی لباس های وارداتی که از اروپا وارد می شود یا ترکیه قیمت های متفاوتی دارد.

وی افزود: فعلا قیمت تمام شده برای تولیدات داخلی بالا است ولی با تمهیداتی که امروز در دولت دیده شده و به زودی هم قابل اجراست در بخش مالیات و بیمه تامین اجتماعی و اینگونه هزینه ها دولت از تولید کنندگان حمایت می کند.

شیرازی تصریح کرد: بخش دیگر هم مربوط به پارچه و یا ملزوماتی است که در داخل بحث نساجی هم مطرح می شود که تولید کننده ها بتوانند از پارچه های داخلی استفاده کنند و اینها همه بر قیمت تمام شده تاثیر می گذارد.

وی گفت: تصمیماتی که اخیرا در وزارت صنعت و معدن و تجارت گرفته شده با ورود کالاهای خارجی چه با کیفیت و چه بی کیفیت گرفته می شود اینها همه نظام مند می شوند. کلیه واردات پوشاک باید از طریق نمایندگی شخصیت حقوقی ثبت سفارش شود و اینکه تا به امروز شاهد نا بسامانی در بخش واردات پوشاک و برند ها بودیم به کلی در آینده سامان دهی می شود و کسانی که دارای شخصیت حقوقی و یک برند رسمی از کشور خارجی هستند اینها حتما باید موقع ثبت سفارش دارای مجوز باشند.

شیرازی بیان داشت: این قطعا بر قیمت تمام شده خارجی ها تاثیر دارد چون بخشی از اینها به صورت غیر مجاز می آیند که سهم تعرفه ها و حقوق قانونی دولت را پرداخت نمی کنند و یا ممکن است فرار مالیاتی داشته باشند و این برای تولید کننده داخلی بسیار حائز اهمیت است که کالاهایش می تواند قابل رقابت باشد و تمام تلاشمان این است که با همه تمهیداتی که در دولت دیده شده بخشی از هزینه های تولید را کاهش دهیم تا قیمت ها برای لباس های ایرانی و اسلامی نازل و در دسترس باشد.

ارسال نظرات