پیگیری «بسیج» از اوضاع آشفته نرخ دستمزد کارگران -7
ثروتی گفت: اکنون حقوق مدیران نسبت به اول انقلاب 4 برابر و حقوق کارگران نسبت به زمان مشابه اول انقلاب نصف شده است لذا این روند فاصله طبقاتی را زیاد کرده است.
کد خبر: ۸۸۲۷۰۷۵
|
۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۶:۱۲

موسی الرضا ثروتی، عضو سابق کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به بحث تعیین دستمزد کارگران و کاهش حقوق ها نسبت به اوایل پیروزی انقلاب اسلامی گفت: میزان حقوق کارمندان و بازنشستگان نسبت به اول انقلاب نصف شده است.بر همین اساس ارزش واقعی حقوق نصف شده یعنی قدرت خرید مردم نسبت به اوایل انقلاب نصف شده است و دلیل عمده آن وجود تورم های متعدد در طول این 30 سال از عمر انقلاب اسلامی است.

وی افزود: اگر تورم های سال 57 تا کنون و افزایش حقوق ها را جمع بزنیم مشاهده می کنیم که حقوق بازنشستگان نصف شده اما حقوق برخی از مدیران در طول این سال ها 4 برابر شده است.

ثروتی تصریح کرد: این اختلاف مشکلی است که موجب افزایش نابرابری ها شده است به خصوص در دولت یازدهم اکنون در این دولت حقوق مدیران دو برابر شده است و پیش از این حقوق مدیران 2 برابر بود و اکنون این مبلغ به 4 برابر افزایش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: لذا اکنون حقوق مدیران نسبت به اول انقلاب 4 برابر و حقوق کارگران نسبت به زمان مشابه اول انقلاب نصف شده است لذا این روند فاصله طبقاتی را زیاد کرده است.

ارسال نظرات