مراسم بزرگداشت و رونمایی از کتاب «مرد بزرگ» (مروری بر زندگی و خاطرات بسیجی شهید علی توحیدی) در فریمان برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۲۷۰۵۸
|
۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، مراسم بزرگداشت و رونمایی از کتاب  مرد بزرگ به یاد شهید نوجوان بسیجی شهید علی وفاکیش توحیدی با حضور جمع کثیری از خانواده های معظم شاهد و ایثارگر، رزمندگان دوران دفاع مقدس، خانواده معظم شهید والامقام و امام جمعه، جانشین فرماندهی سپاه فریمان و برخی از مسئولین ادارات و نهادهای شهرستان، به همت هیئت مذهبی جامعه الحسین(ع)  فریمان در محل سالن شهید مطهری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فریمان برگزار شد.

در این مراسم معنوی که به یاد شهید علی توحیدی نوجوان 16 ساله بسیجی برگزار گردید، حجت الاسلام محمدحسین ایزدی؛ امام جمعه فریمان درسخنانی کوتاه به تبیین  مقام شهید و شهادت ازدیدگاه اسلام و قرآن پرداخت و ضمن تشکر از برگزارکنندگان این حرکت معنوی بیان داشت: بانگاهی به آیات قرآن کریم 2معنای متفاوت از زندگی را می توانیم مشاهده کنیم که زندگی شهید از نوع زندگی جاوید است  شهید و شهدا هرچند به ظاهر دربین ما نیستند اما به فرموده خداوند متعال زنده  هستند و نزد پروردگار خود ارتزاق می کنند.

امام جمعه فریمان در ادامه با این سوال که چرا شهدا زنده اند، بیان داشت: شهدا به دلیل تأسی از زندگی امام حسین(ع) آثار وجودی از خود بیادگار گذاشته اند و همانند امام حسین(ع) گوهر وجودی خود را فدای فرهنگ ناب اسلام و دفاع از دین کرده اند و به همین دلیل زنده اند و برتاریخ غلبه دارند.
 
وی در ادامه اظهارداشت: زنده نگه داشتن یاد شهدا در حقیقت تلنگری به خود زدن است تا بدانیم آنها به خاطراحیای دین و امنیت جامعه از گوهر وجودی خویش گذشته اند.
 
حجت الاسلام ایزدی در پایان  بیان داشت: تعمیق برنامه های دینی، ولایت پذیری و تأکید بر وحدت سه وجه مشترک در وصیت نامه شهداست.

دراین مراسم باشکوه با حضور خانواده شهدا و مسئولین از کتاب  «مرد بزرگ» مروری بر زندگی و خاطرات شهید والا مقام علی توحیدی  رونمایی شد.

یادآور می شود؛ کتاب«مرد بزرگ» به همت مجتبی مجد و هیئت جامعه الحسین(ع) در راستای برنامه شهید پژوهی در پاییز سال 95 تهیه و همزمان با سی وپنجمین سالگرد  تدفین این شهید والامقام رونمایی گردید.
 
همچنین هیئت مذهبی جامعه الحسین (ع) تا کنون سرگذشت پژوهی  بیش از 70 شهید والامقام فریمان را به انجام رسانده برخی از کتاب ها درحال چاپ می باشند. ازکتابهای کوی شهید تقوی، باغ گیلاس از آثار منتشر شده این هیئت می باشد که مورد استقبال شهروندان فریمانی و بخصوص نسل سوم انقلاب قرار گرفته است. همچنین زندگی شهید در20قسمت بصورت لوح نرم افزاری  تهیه شده است.

 شهید علی وفاکیش توحیدی متولد سال 1344 هجری شمسی در فریمان و تنها فرزند پسر خانواده آقای اسماعیل توحیدی است که در سن نوجوانی با الهام از پیر فرزانه انقلاب اسلامی و به منظور دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی به جبهه اعزام می شود و در تاریخ اول دیماه سال 60 در منطقه عملیاتی گیلانغرب به درجه رفیع شهادت نائل می شود.
 
در گوشه ای از این کتاب می خوانیم، جنازه شهید حدود دوماه شناسایی نشده بود و بنا به اتفاقاتی یکبار به نام شهید اویسی به مشهد منتقل می شود و چون شهید اویسی از لحاظ سن از این شهید والا مقام بزرگتر بوده، مجدداً پیکر مطهر شهید به معراج شهدای تهران بازمی گردد که سرانجام توسط پدرشان شناسایی و در تاریخ 28 اسفند سال 60 پس از تشییع باشکوه در شهر فریمان  بنا به وصیت شهید برای تدفین به بهشت امام رضا(ع) مشهد مقدس منتقل می شود.

ذکر خاطراتی از زندگی شهید توسط پدر شهید،  مراسم سربندگذاری نوجوانان 16 ساله حاضر در مجلس توسط پدران شهدا ،اجرای سرود مناسبتی به نام شهید توسط گروه سرود آسمان و اهداء تصویر نقاشی شده توسط هنرمند شهیر فریمانی آقای حسن نبی زاده و اهداء تابلوی فرازی از نامه شهید به خط زیبای هنرمند خطاط ؛آقای سیدمحمود راعی مقدم  به خانواده شهید و رونمایی از تمبر شهید توسط اداره پست خراسان رضوی از حاشیه های دیدنی این مراسم بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها