گزارش «بسیج» از اوضاع آشفته نرخ دستمزد کارگران -8
ثروتی گفت: تعیین دستمزد به چندین عامل بستگی دارد که یکی از این عوامل تأمین حداقل های زندگی افراد است.
کد خبر: ۸۸۲۷۰۴۳
|
۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۶:۳۹

موسی الرضا ثروتی، عضو سابق کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به تعیین دستمزد کارگران در سال 96 گفت: تعیین دستمزد به چندین عامل بستگی دارد که یکی از این عوامل تأمین حداقل های زندگی افراد است، البته بحث تورم موجود در جامعه نیز در این میزان اثرگذار خواهد بود لذا این میزان باید بر اساس نرخ تورم موجود مشخص شود.

وی با اشاره به تعیین حقوق بازنشستگان بر اساس نرخ تورم سالانه تصریح کرد: در ارتباط با حقوق بازنشستگان هم در قانون 125 مدیریت خدمات کشور ذکر شده این نرخ حداقل به اندازه نرخ تورم تعیین شود.

وی با اشاره به سازو کار تعیین نرخ دستمزد کارگران گفت: گفتنی است در مورد حقوق کارگران هم سه گروه کارفرمایان، کارگران و دولت در میزان دستمزدشان تصمیم گیرنده هستند لذا در این شورا یکی از فاکتورهایی که توجه می کنند؛ بحث تورم است.

ثروتی اظهار کرد: نکته بعدی بحث مربوط به تولید است باید دید که آیا چرخه تولید می چرخد یا خیر؟ بر همین اساس اگر تولید به درستی انجام نشود و سودآوری نداشته باشد همه کارگران بیکار می شوند لذا افزایش دستمزد بستگی به وضعیت تولید دارد.

ارسال نظرات