ابراهیم رزاقی با بیان اینکه هزینه های جاری در مدت سه سال، سه و نیم برابر شده است افزود: ریخت و پاش در دولت یازدهم افزایش پیدا کرده است به خصوص کارمندان نهاد ریاست جمهوری که حقوق‌شان افزایش چشمگیری داشته است.
کد خبر: ۸۸۲۷۰۰۰
|
۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۶

ابراهیم رزاقی اقتصاددان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: در مجلس انتظار می‌رود که نمایندگان نسبت به امانتداری مسوولین بررسی لازم را داشته و تا حدی نظارت بر مسوولان را به پیش برده تا از اینکه مسوولان خدشه ای به نظام وارد نمی‌آورند اطمینان لازم را کسب کنند؛ اینکه عده ای از مسوولان در اموال بیت المال دست درازی کرده و حقوق های نجومی را از اموال ملت دریافت می‌کنند دلیل بر این است که قوانین موجود از ایرادات فراوانی برخوردار بوده است و باید مورد تجدید نظر واقع شود.

وی با بیان اینکه هزینه های جاری در دولت یازدهم سه و نیم برابر شده است افزود:  ریخت و پاش در دولت یازدهم افزایش پیدا کرده است به خصوص کارمندان نهاد ریاست جمهوری که حقوق‌شان افزایش چشمگیری داشته است. متاسفانه بودجه بندی برای امر مهمی همچون برنامه مسکن مهر به نصف تقلیل یافته لذا این سیاست و ساختار صحیح نبوده است.

وی در ادامه افزود: تصمیمات اتخاذ شده توسط دولت یازدهم هیچ ارتباطی به قربانیان اقتصادی ندارد؛ سیاست‌هایی که موجب شده است بیکاری، تعطیلی واحدهای تولیدی، افزایش واردات، عدم پرداخت یارانه به تولیدکنندگان و صنعتگران را داشته باشیم. این در حالی است که دولت قصد ندارد از فاسدان مالیات اخذ کند از اینرو درصدد شناسایی پولداران برنیامده است.

رزاقی اضافه کرد: دولت باید به شناسایی مفسدان اقتصادی و پولداران بپردازد و اینکه با کدام یک از مدیران اقتصادی در ارتباط هستند این در حالی است که دولت قصد ندارد تا یارانه ثروتمندان را قطع کند و به این اقشار متمول در جامعه هم یارانه پرداخت می‌کند. دولت بارها مدعی شده است که با بی‌ پولی مواجه شده است  و بارها منت بی‌پولی را به مردم داشته و اینکه از کجا باید پول آورده شود. دولت تمام هم و غم را در دفاع از اشرافیگری هزینه می‌کند؛ این اقشار که تولید کننده نیستند ولی از امکانات عظیم و سرشار دولتی برخوردار هستند؛ احتمال این می‌رود که فساد زیادی  در میان این قشر بوده است. 

این اقتصاددان بیان داشت: در شرایط کنونی هم بسیاری از واگذاری‌ها در دولت یازدهم مشکوک است  و قصد دارند این امر مهم در اقتصاد را هم از مردم کتمان کنند صرفنظر از اینکه خصوصی‌سازی به شیوه ناصحیح سبب شده است تا سلاطینی را در عرصه کلان اقتصادی کشورمان ایجاد کند. خصوصی سازی موجب شده است تا در عرصه  صنعت و تجارت هم سلاطین جدید از طریق واردات افزایش پیدا می‌کنند.

رزاقی گفت: سلاطینی که در مباحث کلان اقتصادی کشورمان نفوذ دارند دلار  ارزان در اختیار خود قرار داده‌اند. افرادی هستند که سرمایه ارزان ملی را در مسیر فعالیت‌های غیر تولیدی اعم از خرید و فروش ملک، زمین و مستغلات به کار می‌گیرند. نمونه ای فراوانی دیده می‌شود که کالاهای کشاورزی را خریداری می‌کند ولی در فصل کشاورزی اقلام مورد نیاز را به قیمت ارزان به کشاورزان عرضه نمی‌کند. و کالاهای کشاورزی را با قیمت گران توزیع و عرضه می‌کند. متاسفانه کالای کشاورزی را با قیمت  6-7 به فروش می‌رساند.

ارسال نظرات