خبرهای داغ:
میرزایی از برپایی نمایشگاه دستاوردهای اقتصاد مقاومتی محله همت آباد اصفهان در قالب تولیدات خانگی و خدماتی خبر داد.
کد خبر: ۸۸۲۶۹۸۸
|
۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از شرق اصفهان، رهبر معظم انقلاب با ابلاغ سیاست‌های کلی «اقتصاد مقاومتی»، تاکید کردند که اقتصاد مقاومتی خواهد توانست الگویی الهام‌بخش از نظام اقتصادی اسلام را عینیت بخشد و زمینه و فرصت مناسب را برای نقش‌آفرینی مردم و فعالان اقتصادی در تحقق حماسه اقتصادی فراهم کند.

طبق فرمایشات رهبری اگر از الگوی اقتصادی بومی و علمی برآمده از فرهنگ انقلابی و اسلامی که همان اقتصاد مقاومتی است، پیروی شود نه تنها بر همه‌ مشکلات اقتصادی فائق خواهیم آمد بلکه دشمن را به شکست و عقب نشینی وا می داریم. بر این اساس نخبگانی از محله همت آباد اصفهان در قالب هیئت اندیشه ورز جمع شدند تا منویات رهبری را به اقدام و عمل برسانند.

خانم فاطمه میرزایی دبیر کانون اقتصاد مقاومتی بهشت در گفتگو با اصفهان شرق به شرح فعالیت های هدفمند در قالب طرح های اقتصاد مقاومتی برگرفته از منویات رهبر معظم انقلاب پرداخت.

در ابتدا اشاره ای به جزئیات نمایشگاه دستاوردهای اقتصاد مقاومتی محله همت آباد داشته باشید؟

نمایشگاه با حضور کارآفرینان منتخب محله در قالب: تولیدات خانگی و خوراکی( انواع ترشیجات، سبزی خشک، خشکبار تازه، لبنیات محلی و عسل)، تزیینات و آثار دست بانوان( چرم دوزی، حصیربافی، قلم زنی و مینا کاری)، ملزومات عفاف حجاب
خدمات سخت افزار و نرم افزار، خدمات مشاوره ای در زمینه ( خانواده، اخلاقی، اعتقادی و اصلاح سبک زندگی)  پذیرای عموم مردم است.

اهداف شکل گیری کانون اقتصاد مقاومتی بهشت و چشم انداز پیش روی مجموعه را بیان کنید؟

با توجه به صحبت های رهبر معظم انقلاب مبنی بر ضرورت تشکیل هیئت های اندیشه ورز، برآن شدیم تا جمع نخبگان بسیجی محلی با انگیزه گره گشایی از مسائل اجتماعی و مردمی را ایجاد و به بررسی جنبه های متعدد مسائل و مشکلات جامعه با الهام از فرمایشات رهبری بپردازیم.

شعار هیئت اندیشه ورز، «خدمت به مردم بهترین راه مبارزه با استکبار» قرار گرفت و در این خصوص احیای اقتصاد مقاومتی و تقویت آن در راس فعالیت هئیت، معرفی و کانون اقتصاد مقاومتی بهشت برای تداوم پیشرفت، تحقق منویات رهبری و تقویت، توسعه، ساماندهی و جمع آوری ایده و تولیدات کارآفرینان محلی شکل گرفت. قطعا در صدد این هستیم که دایره کار را گسترده تر بکنیم.

نحوه شناسایی کارآفرینان را ذکر کنید؟

نخبگان حاضر در هیئت اندیشه ورز در ابتدای ورود، به شناسایی کارآفرینان و اعضای تاثیرگذار در سطوح مختلف جامعه اقدام کردند تا فضای بازتری برای توسعه تولیدات خانگی کارآفرینانی که با کم ترین امکانات در منازل به فعالیت می پرداختند به وجود آورد و همچنین عرصه ای برای ظهور و رسیدن از سطح اقدام به عمل در طرح های اقتصاد مقاومتی و احیای آن به صورت مستمر فراهم کنند.

یکی دیگر از اهدافی که در این راه دنبال می شد، احیا و تقویت داشته های مردم در موارد تولیدی و خدماتی اعم از محصولات خوراکی و خانگی بود و به طور یقین عاملی برای استقبال کارآفرینان به عضویت در کانون شد و تا این مرحله موفق به ارائه حدود 15 محصول در قالب های ذکر شده در نمایشگاه شده ایم.

با چه انگیزه ای کارآفرینان را به کانون دعوت کردید؟ برخی افراد در این رابطه سنگ بزرگ برداشته و در انتهای مسیر متوقف می شوند.

کارآفرینانی که به کانون بهشت جذب شدند، کسانی بودند که در دایره کوچکی در محیط محله همت آباد فعالیت داشتند و کار ما این بود که فعالیت این افراد را گسترده و عرصه ای مناسب برای معرفی تولیدات خانگی آنها را فراهم آوریم؛ قطعا این نوع نگرش توانست در جذب افراد موثر واقع شود زیرا نیت اصلی ما خدت به مردم و راه اندازی نمایشگاه و بازارچه ای برای عرضه و تقاضای مطلوب بود.

تلاش هیئت مدیره از ابتدا تا کنون، از بین بردن احساس یاس و ناامیدی بر کارآفرینان بود که با تلاش به آن دست یافتیم و امیدواریم با برپایی نمایشگاه بتوان شاهد استقبال مردمی از دستاوردها که در قالب نمایشگاه عرضه می شود، باشیم و با جذب حمایت دیگر ارگان ها بتوان دایره محلی را وسعت دهیم.

آیا تا کنون حمایتی از ارگان ها اعم از بسیج، شهرداری و فرمانداری به کانون رسیده است؟

تا کنون از حمایت های معنوی و پشتیبانی بسیج بهره برده ایم ولی بسیج ظرفیت مالی مورد نظر را ندارد. امیدواریم با افتتاح نمایشگاه و دعوت از مسئولان بتوان ارگان ها را با کانون آشنا کرده و به مرور از حمایت های مالی و معنوی آنها برخوردار شویم.

نظارت بر محصولات توزیع شده در نمایشگاه به چه میزان است؟

ما اطمینان کامل را به خریدار در خصوص بهداشت محصولات خواهیم داد زیرا نظارت کامل بر تولیدات خانگی توسط کانون صورت گرفته و در آینده با توسعه کار، برای دریافت مجوز بهداشتی اقدام خواهیم کرد تا مشکلی برای کارآفرینان به وجود نیاید.

دبیرکانون اقتصاد مقاومتی بهشت:

دید ما باز است و از این جهت آینده خوبی را برای خودمان ترسیم و اهداف پیش روی ما کاملا مشخص است ولی برای رسیدن به میزان موفقیت در سطح و عرضه و تقاضا، بعد از بازگشایی نمایشگاه میتوان نظر خود را ارائه کنیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها