ثروتی گفت: صادرات و واردات ما هم همین است و برخی افراد با اطلاعات و رانت هایی که دارند، کالا وارد می کنند.
کد خبر: ۸۸۲۶۸۸۹
|
۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۶:۵۱

موسی الرضا ثروتی، عضو سابق کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به عملکرد دولت در تحقق و پیاده سازی اقتصاد مقاومتی و منویات مقام معظم رهبری گفت: متاسفانه در دولت انتشار اطلاعات صورت نمی گیرد و ما در این زمینه قانون داریم که در کشور تاکنون اجرا نشده است اگر ما اطلاعات را شفاف در اختیار مردم بگذاریم دیگر چنین فسادهایی اتفاق نمی افتد. طبق مصوبه قانونی باید همه دستگاه ها وظایفاشان را بر روی سایت شان گذاشته و به شکایات مردم احترام بگذارند.

وی با اشاره به عدم رسیدگی و جواب گویی مسئولان در کشور تصریح کرد: اکنون در آمریکا اساتید به اعتراضات و یا ایمیل دانشجو ما جواب می دهند اما درداخل کشور یک استاد پیدا کنید که به راحتی جوابگوی ایمیل دانشجو باشد تازه این مطلب در فضای علمی کشور است.

ثروتی تصریح کرد: در کشور نه قانون را اجرا و نه به قانون احترام می گذارند تازه دانشگاه های ما که بهترین مراکز علمی است بدترین روش هارا اجرا می کنند؛ به عنوان مثال اگر یک عضو هیئت علمی در یک دانشگاه بخواهد انتخاب شود؛ کار نفوذ ناپذیر است چون برخی افراد اوختاپوس مانند چسبیده اند.

این نماینده سابق مجلس عنوان کرد: صادرات و واردات ما هم همین است و برخی افراد با اطلاعات و رانت هایی که دارند می دانند فلان ماشین لوکس قرار است وارد کشور شود، سریع بدون اینکه پولی یا شرکت بازرگانی داشته باشند ماشین معامله می کنند و امتیازش را به کس دیگری می فروشد.

وی خاطرنشان کرد: مانند قضیه جزیره ابوموسی که یک زمانی رییس جمهور اعلام کرد که هرکدام از مردم می توانند بدون گمرکات ماشین وارد کنند آن وقت از تهران برخی رفته بودند و به مردم آن منطقه 30 میلیون تومان پول داده بودند تا با خرید امتیاز واردات ماشین «پورشه» وارد کشور کردند.

ارسال نظرات