خبرهای داغ:
امام جمعه دزفول:

خوزستان شایسته چنین بی توجهی نیست

امام جمعه دزفول ضمن انتقاد از قطع برق در اکثر شهرهای خوزستان گفت:این استان شایسته چنین بی توجهی هایی نیست.
کد خبر: ۸۸۲۶۸۲۲
|
۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۳

حجت الاسلام سیدمحمدعلی قاضی دزفولی در خطبه های نماز جمعه دزفول در مصلای امام علی(ع) این شهر به اتفاقاتی که چند هفته اخیر در خوزستان روی داده اشاره کرد و افزود:هم استانی های ما در این روزها با قطع برق، آب و تلفن مواجه شده و با مشکلات زیادی درگیر شده اند که عملا زندگی آنها را مختل کرده است.
وی افزود:زندگی امروزه وابسته به برق است ضمن اینکه گرد و خاک و رطوبت که عامل بی برقی ها اعلام شده نزدیک به 2 دهه است که خوزستانی ها را درگیر کرده حال باید مسئولان پاسخ دهند چرا اکنون شبکه برق این استان مختل شده است.
وی افزود:بعید است در وزارت نیرو و سازمان حفاظت محیط زیست کارشناسانی نباشد که این وقایع را پیش بینی کنند پس چرا باید کار به اینجا بکشد که مردم دچار چنین مشکلاتی شوند و بخش صنایع و تولید این استان مختل شود.
امام جمعه دزفول خواستار سفر رئیس جمهوری به استان خوزستان و برگزاری نشست هیات دولت در این استان شد و گفت:مشکلات پیش آمده در خوزستان باید در این استان بررسی شده و برنامه های بلندمدت،میان مدت و کوتاه مدت در این رابطه ارایه شود تا ضمن تامین اعتبار تنها به حل مقطعی این مشکلات اکتفا نشود.
حجت الاسلام قاضی دزفولی در بخش دیگری از سخنان خود 29بهمن سالروز قیام مردم غیور تبریز را گرامیداشت و به دیدار مردم تبریز با مقام معظم رهبری اشاره کرد.
وی گفت:رهبری در این دیدار از حضورحماسی مردم در راهپیمایی تقدیر کرده و اظهار داشتند:حضور حماسی مردم در راهپیمایی 22 بهمن نشانه آمادگی آحاد مردم درانجام کارهای بزرگ است و تقدیر رهبر انقلاب نشانه بینش عمیق ایشان و هویت دادن به ملت است.
خطیب جمعه دزفول حضور حماسی ملت در راهپیمایی را نشانه هوشیاری و بصیرت ملت ایران دانست وگفت:همیشه تحلیل غربی ها نسبت به ایران اشتباه بوده است.
وی افزود:البته مردم از مسئولان،تبعیض ها و کم کاری وبی اعتنایی نسبت به مشکلات گله مندند که این موارد روزانه در دزفول هم گزارش می شود.
امام جمعه دزفول افزود:برخی افراد معتقدند اگر برجام نبود جنگ در ایران حتمی بود که این گفته کذب محض است و جنگ واقعی جنگ اقتصادی است که الان هم وجود دارد و غرب با تمام توان در عرصه اقتصادی با تحریم و محدودیت بانکی با ایران درجنگ است و با این حرف ها قصد دارد ذهن مردم را از جنگ اقتصادی دور کند تا مقاومت نکنند.
خطیب جمعه دزفول افزود:دشمن می داند اگر کوچکترین تعرضی به کشور ایران داشته باشد با قدرت تدافعی ایران چه بر سرش خواهد آمد.
وی همچنین به موضوع آشتی ملی که اخیرا در روزنامه های اصلاح طلب مطرح شده اشاره کرد و گفت:آشتی ملی باید جایی بیان شود که بین اقشار و گروه های مختلف دعوا و درگیری وقهر باشد درحالی که ملت ایران در راهپیمایی 22 بهمن ، همبستگی و اتحاد خود را نشان داد البته باید دانست که ملت ایران با فتنه گران که در عاشورا به مقدسات بی حرمتی کردند قهر است و تنها زمانی آشتی می کنند که فتنه گران از ملت و رهبری رسما عذرخواهی کرده و از رفتار خود ابراز پشیمانی کنند.
وی در بخش دیگری از خطبه های این هفته نماز جمعه دزفول اول اسفند روز روحانیت ودفاع مقدس را گرامیداشت و گفت:در این روز 40 نفر از رزمندگان نیروهای مسلح و شیخ فضل الله محلاتی به شهادت رسیدند.
وی گفت:شهید محلاتی در راه انقلاب از هیچ تلاشی فروگذار نکرد.
حجت الاسلام قاضی درپایان خطبه ها به وضعیت جشنواره فیلم فجر که با انتقادات فراوانی همراه بود اشاره کرد وگفت:این جشنواره با حضور پنج داور دو تابعیتی برگزار شد که سه نفر آنها تابعیت کانادایی و یکی تابعیت آمریکایی داشت که این افراد شایستگی قضاوت در امور فرهنگی ملی را ندارند.
وی افزود:در جشنواره فیلم فجر سیمرغ بهترین تلنگر به دختر خردسال محجبه سیدمحمود رضوی اهدا شد که اقدامی قابل تقدیر است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار