نویسنده و منتقد فیلم در گفتگو با «بسیج»:
فاطمه فریدن گفت: باید الان به سراغ کسانی برویم و از آنها فیلم بسازیم که آن زمان در جنگ بودند باید به سراغ زنانی برویم که در جنگ موفق بوده اند.
کد خبر: ۸۸۲۶۷۴۶
|
۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۴
فاطمه فریدن نویسنده و منتقد فیلم در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج گفت: در خصوص پرداختن به سوژه های دفاع مقدس باید گفت که اگر آدم ها حرفی برای گفتن و زاویه دید جدیدی ندارند فیلم نسازند.

وی افزود: کسی باید در مورد جنگ فیلم بسازد که اولا دغدغه و اعتقاد خودش باشد به این دلیل که ما خیلی از سالهای جنگ فاصله گرفته ایم دوما حرف جدیدی را بزند. در غیر این صورت مخاطب به جای اینکه ارتباط عاطفی برقرار کند فیلم را مورد تمسخر قرار می دهد. فیلم باید مخاطب را وادار به فکر کند این اتفاق خوبی است که فیلم برای مخاطب تمام نمی شود.

نویسنده و منتقد فیلم تصریح کرد: باید الان به سراغ کسانی برویم و از آنها فیلم بسازیم که آن زمان در جنگ بودند و ببینیم در حال حاضر در چه شرایطی هستند اگر خودشان نیستند خانواده هایشان که هستند. نباید در دفاع مقدس زنان را مفلوک و بدبخت و ناتوان نشان دهند باید به سراغ زنانی برویم که در جنگ موفق بوده اند.

وی بااشاره به فیلم "چراغ های نا تمام" گفت: این فیلم ایده و سوژه خوبی دارد اما در پرداخت آن کم تجربگی شدیدی وجود دارد یعنی به نظر می رسد که کارگردان چون خیلی کم تجربه است نتوانسته خوب فیلم را پرداخت کند خیلی حرف های شعاری و دیالوگ های تکراری در آن می بینیم و این به فیلم ضربه می زند.

ارسال نظرات