عباسی در گفتگو با «بسیج»:

2030موجب تضعیف اسناد داخلی کشور می شود

عباسی گفت: سند تحول بنیادین جزء اسناد ملی و از افتخارات کشورمان است. اینکه ما در شرایط شروع به کار این سند موضوع دیگری مانند2030 را مطرح کنیم موجب تضعیف سند داخلی کشورمان می شود و این به صلاح نیست.
کد خبر: ۸۸۲۶۷۰۲
|
۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۳

اسد الله عباسی عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج با اشاره به سند 2030 اظهار داشت: سند تحول بنیادین از سرمایه های نظام است و صدها ساعت بر این سند کار کارشناسی انجام شده است.

وی افزود: سند تحول بنیادین جزء اسناد ملی و از افتخارات کشورمان است. اینکه ما در شرایط شروع به کار این سند موضوع دیگری مانند2030 را مطرح کنیم موجب تضعیف سند داخلی کشورمان می شود و این به صلاح نیست.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: ما در قبل و بعد انقلاب توانستیم سند پرافتخار ملی را بر اساس امکانات و نیازهای جامعه و با توجه به پیشرفت های دنیا تدوین کنیم، نباید اسناد داخلی تحت الشعاع اسناد جهانی دیگر قرار بگیرد.

عباسی متذکر شد: بنابراین باید جوانب احتیاط را رعایت کنیم و اینگونه نباشد که برخی افراد بر روی نکات سند 2030 مانور بدهند.2030 متناسب با شرایط کشور ما نیست البته نمی شود کل آن را نادیده گرفت اما باید مراقب بود.

نماینده مردم رودسر گفت: 2030هنوز به امضا نرسیده است و برخی مسئولان می گویند این سند نیست و یک توافق نامه است اما اگر بخواهیم چشم بسته همه نکات آن را اجرا کنیم می توان این احتمال را داد که راه های نفوذ را به هویت و اصالت فرهنگی کشور باز کرده ایم.

عضو کمیسیون آموزش مجلس بیان داشت: اگر 2030 سند باشد و امضا شود عمل به همه مفاد آن الزام آور می شود لذا باید با در نظر گفتن همه جوانب و احتیاط لازم این سند را بررسی کنیم.

وی در پایان ابراز داشت: ما در مجلس از این بابت نگرانی داریم و باید هوشمندانه عمل کرد تا راههای نفوذ را بر دشمن باز نکنیم.


ارسال نظرات