حسینی گفت: شیطنت های اخیر رئیس جمهور آمریکا زمینه را برای حضور پررنگ ایران در بازار اروپا را به همراه خواهد داشت.
کد خبر: ۸۸۲۶۶۷۳
|
۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج،حمید حسینی عضو اتاق بازرگانی ایران در پاسخ به این سوال که شیطنت های اخیر ترامپ تا چه اندازه می تواند زمینه را برای حضور ایران در کشورهای اروپایی فراهم کند، گفت: تحقق این امر تا اندازه ای به نتایج انتخابات دو کشور آلمان و فرانسه بستگی دارد و ایران زمانی می تواند در بازار اروپا ظهور یابد که انسجام فعلی اتحادیه اروپا حفظ شود.


وی ادامه داد: در صورت شکست جنبش های ملی گرایانه مبنی بر خروج فرانسه از اتحادیه اروپا می توان نهایت استفاده را ازشکاف موجود کرد و زمینه را برای توسعه روابط تجاری ایران با کشورهای اروپایی فراهم آورد.

حسینی با بیان اینکه رئیس جمهور آمریکا به دنبال خودکفایی در حوزه انرژی است، گفت: تحقق این امر کاهش روابط تجاری با کشور عربستان را به همراه خواهد داشت.

عضو اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: با توجه به نگرانی های عربستان از رفتار ترامپ اگر بتوانیم روابطمان را با کشورهای عربی از وضعیت فعلی خارج کنیم قطعا می توانستیم از برجام بهتر استفاده کنیم.
 
وی افت شدید قیمت نفت و تنش های روانی اخیر برخی از کشورهای عربی را از عمده معایب برجام برشمرد و افزود: عوامل فوق کشور را با محدودیت هایی روبه رو ساخته که باعث شده تا آثار مثبت برجام به خوبی برای مردم نمایان نشود.

حسینی عدم حضور مستقیم آمریکا در ایران را از نتایج مثبت پیروزی انقلاب اسلامی برشمرد و افزود: طی سال های متمادی عمده روابط ما با کشورهای اروپایی و شرق آسیا بوده است به همین منظور با حفظ برجام و با توجه به نیاز اروپا می توان از فرصت موجود نهایت استفاده را به عمل آورد.

عضو اتاق بازرگانی ایران در پایان تصریح کرد: درصد و گنجایش منابع مالی از یک سو و امنیت داخلی و به تبع جذب سرمایه گذاری از طرفی دیگر فرصت طلایی برای هر کشور محسوب می شود و با توجه به امنیت مناسب ایران به نسبت کشورهای همسایه، این فرصت هم اکنون در اختیار کشورهای دیگر برای سرمایه گذاری در کشورمان  قرار دارد.
ارسال نظرات