خبرهای داغ:
فرمانده ناحیه بسیج سپاه بقیةالله (عج) از اجرای طرح «مسجد ما» با هدف احیای کارکردهای راستین مساجد خبر داد.
کد خبر: ۸۸۲۶۶۱۳
|
۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۸

محمدجعفر دوستدار در حاشیه آئین اختتامیه دوره مدیریت مسجد اظهار داشت: طرح مسجد ما باهدف احیای کارکردهای مسجد طراز اسلامی با لحاظ داشتن همه مراکزی که در عرصه مسجد کار می‌کنند و با استفاده از تجربیات موفق سراسر کشور اجرایی می‌شود.

وی این طرح را اتفاق بسیار مبارکی دانست که برای نخستین بار در شیراز با ظرفیت 30 مسجد اجرایی می‌شود و افزود: از همه متولیان امر مسجد که در اجرای این طرح همکاری دارند و به‌ویژه از حضرت حجت‌الاسلام‌ والمسلمین قرائتی رئیس موسسه مسجد، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین اصلانی و حجت‌الاسلام‌ والمسلمین کرمی از مسئولین امور مساجد تهران که تدریس در این دوره سه‌روزه مدیریت مسجد را به عهده داشتند تقدیر و تشکر می‌کنیم.

مجری برگزاری طرح «مسجد ما» در ادامه ضمن اشاره به وظایف ارکان مسجد در پویایی آن و رسانیدن مسجد به جایگاه طراز اسلامی ابراز داشت: تفرقه و چنددستگی امام جماعات، هیئت‌امنا، پایگاه و سایر ارکان مسجد نتیجه‌ای جز فرار جوانان و نوجوانان از مسجد ندارد، درحالی‌که دشمن با برنامه‌ریزی دقیق آخرین محصولات خود را به دست نسل جوان ما می‌رساند و در جنگ نرم بسیار با برنامه عمل می‌کند.

دوستدار در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به صدور حکم ارتداد سلمان رشدی توسط امام خمینی (ره) اظهار داشت: مصطفی مازح فردی بود که به لندن رفت تا سلمان رشدی را به درک واصل کند و نیت اصلی او این بود که حرف امام امت روی زمین نماند.

وی همچنین به شخصیت نوجوانی 13 ساله که دایره حرکاتش مرزهای جهانی را در برگرفت، اشاره کرد و افزود: شهید فهمیده به یک الگو تبدیل شد و با بررسی موشکافانه زندگی‌اش می‌توان نکات زیبایی را به دست آورد.

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج سپاه بقیةالله (عج) شیراز تصریح کرد: این موارد همه بیانگر این است که در تربیت نسل جوان ولایتمدار و با بصیرت جایگاه طلاب بسیار ویژه است و لذا باید قدر خود را بدانید و هر روز به خود یادآوری کنید تا ارزش و جایگاه روحانیت در هدایت مردم و به‌ویژه جوانان را فراموش نکنید.

وی با اشاره به حجت‌الاسلام شهید فقیهی و زحمات او در راه تبلیغ دین اشاره کرد و اظهار داشت: وی فردی بود که دستمالی از نان را به کمر می‌بست و برای سخنرانی و تبلیغ دین به شهرستان‌های مختلف می‌رفت و سفره‌اش همان نان همراهش بود.

این دوره طرح مسجد ما در اردوگاه شهید دستغیب شیراز با حضور بیش از 100 نفر از ائمه جماعات و طلاب حوزه‌های علمیه برگزار شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها