خبرهای داغ:
افتتاح پروژه غبارگیر فولادسازی ذوب آهن اصفهان
پروژه بازسازی و اصلاح غبارگیر سیستم تصفیه گاز کنورتورهای فولادسازی ذوب آهن اصفهان به عنوان يك پروژه مهم و تاثير گذار زيست محيطي در آیین اختتامیه نمایشگاه «صندوق های بازنشستگی؛ پیشران توسعه» با حضور دكتر ربيعي وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ، نمايندگان مجلس شوراي اسلامي ، مسئولين سازمان تامين اجتماعي و مهندس صادقي مديرعامل ذوب آهن اصفهان با پخش آنلاين تصاوير از ذوب‌آهن افتتاح شد . دكتر ربيعي در اين آيين طي سخناني ، افتتاح اين پروژه مهم زيست محيطي را به تلاشگران و مسئولين ذوب آهن تبريك گفت و اظهار داشت : توجه به محيط زيست فراتر از يك وظيفه اداري و در واقع وظيفه انساني و اخلاقي است .
کد خبر: ۸۸۲۶۵۹۴
|
۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۳
به گزارش خبرگزاری بسیج،پروژه بازسازی و اصلاح غبارگیر سیستم تصفیه گاز کنورتورهای فولادسازی ذوب آهن اصفهان به عنوان يك پروژه مهم و تاثير گذار زيست محيطي در آیین اختتامیه نمایشگاه «صندوق های بازنشستگی؛ پیشران توسعه» با حضور دكتر ربيعي وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ، نمايندگان مجلس شوراي اسلامي ، مسئولين سازمان تامين اجتماعي و مهندس صادقي مديرعامل ذوب آهن اصفهان با پخش آنلاين تصاوير از ذوب‌آهن افتتاح شد . 

دكتر ربيعي در اين آيين طي سخناني  ، افتتاح اين پروژه مهم زيست محيطي را به تلاشگران و مسئولين ذوب آهن تبريك گفت و اظهار داشت : توجه به محيط زيست فراتر از يك وظيفه اداري و در واقع وظيفه انساني و اخلاقي است .

وي افزود : اميد است با انجام اين پروژه ها شاهد باشيم كه مردم كشورمان روزهاي پاك بيشتري را تجربه كنند .

مهندس صادقي نيز در اين آيين افتتاح  اين پروژه گفت : ذوب آهن نه تنها در توليد محصولات فولادي و توسعه صنعتي كشور نقش خود را به خوبي ايفا نموده است بلكه در امر محيط زيست نيز پيشتاز است و با احداث 16 هزار و 500 هكتار فضاي جنگلي ، در بين تمامي صنايع جهان ،‌ شاخص و بي بديل محسوب مي شود .

مديرعامل ذوب آهن با بيان اينكه ، اين فضاي جنگلي ، نقش مهمي در حفظ محيط زيست دارد ، گفت : پروژه بازسازی و اصلاح غبارگیر های سیستم تصفیه گاز کنورتورهای فولادسازی ذوب آهن اصفهان كه در راستاي اقتصاد مقاومتي با دانش و همت تلاشگران اين شركت انجام شد ، تاثير چشمگيري بر كاهش آلايندگي اين مجتمع عظيم صنعتي دارد و گام مهمي در جهت تبديل شدن به صنعت سبز است .

وي تصريح كرد : مرحله اول اين پروژه براي كنورتور شماره 2 با هزينه بالغ بر 40 ميليارد تومان و توسط يك شركت آلماني طي دوسال انجام شد . اما ادامه اين پروژه جهت كنورتورهاي شماره يك و سه با تكيه بر دانش و همت تلاشگران ذوب آهن با استفاده از طراحي داخلي و با مزيت هاي بيشتر نسبت به طرح خارجي ، با هزينه اي معادل يك ميليارد تومان و طي 6 ماه ساخته و نصب شد .

مهندس صادقي تصريح كرد : امروز شاهد دود سفيد از دودكش هر سه كنورتور ذوب آهن هستيم كه تفاوت بسيار زيادي با گذشته دارد .

مديرعامل ذوب آهن ، ‌اين پروژه را تنها يكي از پروژه هاي مهم زيست محيطي اين شركت دانست و گفت : جهت كاهش مصرف آب نيز فعاليت هاي مختلفي انجام شده است كه از جمله آن استفاده از پساب هاي زرين شهر است . در واقع برنامه ما اين است كه طي 5 سال آينده تنها آب شرب را از طريق زاينده رود تامين و جهت ‌آب صنعتي ، فقط  از پساب شهرهاي اطراف استفاده شود كه اين برنامه نقش مهمي در صرفه جويي آب دارد. 

ارسال نظرات
پر بیننده ها