خبرهای داغ:
شهردار اصفهان با بیان اینکه نظام تفکری و اعتقادی رزمندگان دفاع مقدس باعث پیشرفت های دوران جنگ شد، همین تفکر را جاری و ساری در بدنه مدیریت شهری دانست.
کد خبر: ۸۸۲۶۵۲۲
|
۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان، مهدی جمالی نژاد طی صحبت هایی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته پس از تشکر از حضور تاریخی مردم در راهپیمایی 22 بهمن ماه با اشاره به اینکه همان تفکر جهادی و انقلابی شهدای دفاع مقدس در بدنه مدیریت شهری جاری و ساری است اظهار کرد: این توجه به روحیه انقلابی و جهادی شهدا باعث شده که مدیریت شهری به سرعت فعالیت های شهری را دنبال کند.
وی افزود: اگر اقدامات شهری به سرعت و با قوت به پیش می روند به خاطر عمل به نظام فکری و اعتقادی جوانان دوران دفاع مقدس است.

شهردار اصفهان با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس جوانان شما مردم با تلاش خود عملیات های گسترده ای انجام دادند تا کشور آزادی یابد گفت: امروز هم همان فرزندانی از شما که در جامعه حضور دارند اقدامات و فعالیت های شهری را به عهده دارند و با توجه به همان تفکر پیش می روند.
جمالی نژاد اضافه کرد: همان تفکرات جهادی امروزه در بدنه مدیریت شهری هم وجود دارد که حاصل آن روند توسعه شهر به سمت آبادی همه جانبه است.
وی با اشاره به اینکه رکود و مشکلات اقتصادی بر جامعه ما سایه افکنده است، اذعان کرد: با این حال با تلاش مدیران شهری، شهر به یک کارگاه عمرانی تبدیل شده تا شهری آباد داشته باشیم.
شهردار اصفهان اضافه کرد: تمام تلاش های صورت گرفته در شهر حاصل همکاری شما مردم و فرزندان عزیز شماست.
روند جدی نهضت خدمت رسانی به مردم
جمالی نژاد در ادامه صحبت های خود با بیان اینکه پروژه های شهری تحولی را در شهر بوجود آورده اند گفت: این تحول باعث شده بسیاری از پروژه ها الگوی دیگر شهر ها نیز شوند.
وی دوران جدید مدیریت شهری را هنگامه تاریخی نهضت خدمت رسانی به مردم دانست که به طور جدی وارد این مرحله شده است.
شهردار اصفهان اضافه کرد: این دوران را باید انقلاب مدیریت شهری دانست زیرا با همت و تلاش شبانه روزی مدیران شهری فعالیت ها به پیش می روند.
تداوم جریان انقلاب در بدنه مدیریت شهری
وی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به اینکه آتش نشانان اصفهان آماده خدمت رسانی به آسیب دیدگان حادثه پلاسکو بودند، روحیه این آتش نشانان را برگرفته از روحیه شهدای 8 سال دفاع مقدس بیان کرد.
جمالی نژاد با بیان اینکه افرادی دفاع مقدس را رقم زدند که همگان به روحیه و تفکرات آنان آشنا هستند افزود: برخی از یاران و جاماندگان از قافله همان شهدا در مدیریت شهری حضور دارند و این به خاطر این است که نباید آن جریان از یاد برده شود.
وی ادامه داد: ممکن است در جامعه فعلی نوع فعالیت ها تغییر کرده باشد ولی نظام اسلامی هدفی واحد دارد و آن را از یاد نخواهیم برد.
علی رغم رکود اقتصادی جامعه درصدد پیشبرد پروژه های شهری هستیم
شهردار اصفهان با اشاره به اینکه در شرایط فعلی جامعه میزان ساخت و ساز ها و در نتیجه درآمد های مردم و شهر کاهش داشته است گفت: با این حال مدیریت شهری سعی نکرده لحظه ای دست از فعالیت های شهری خود دست بردارد.
وی افزود: با تردد در شهر متوجه خواهید شد که در هر 200 محله شهر اصفهان پروژه ای در دست احداث است.
افتتاح پروژه های شاخص در سال آتی
جمالی نژاد با اشاره به اینکه پروژه های  عمرانی زیادی در سطح شهر در حال اجراست ادامه داد: در سال95، هزار و 850 پروژه کوچک و بزرگ به بهره برداری و اجرا رسید و سال بعدی هم فعالیت های زیادی صورت می گیرد.
وی بیان کرد: در سال آتی با همکاری شما مردم، فاز سوم قطار شهری، مرکز همایش های بین المللی امام خامنه ای، میدان استقلال و حلقه حفاظتی چهارم به بهره برداری خواهد رسید.
شهردار اصفهان گفت: بازارهای گل و گیاه و خشکبار، پارک شرق اصفهان، شهرک سلامت، دلفیناریوم، پردیس های فرهنگی و توسعه فضای سبز از اقداماتی است که در آینده ای نزدیک انجام می شود.
وی همچنین پروژه های آکواریوم، تقاطع 25 آبان ،ساخت پمپ بنزین های کوچک، هوشمند سازی کنترل ترافیک و تاکسیرانی، نوسازی بافت فرسوده، احیاء میدان امام علی و کاشت هزار و 513 نهال درخت را بخشی از اقدامات صورت گرفته خواند.
تورم اقتصادی مانع دیرکرد توسعه شهر
جمالی نژاد در قسمتی دیگر از سخنان خود با اشاره به اینکه در گذشته خرید یک دستگاه اتوبوس 17 میلیون تومان بوده و امروزه 500 میلیون تومان است، این مسئله را باعث ایجاد مشکلاتی در توسعه شهر دانست.
وی افزود: با این حال 700 دستگاه اتوبوس شهری در  آینده ای نزدیک به ناوگان حمل و نقل عمومی شهر اضافه می شود.
شهردار اصفهان گفت:  اتوبوس های جدید نیز از  استانداردهای یورو 4 و 5 بهره مند هستند.
وی با اشاره به دیگر فعالیت های در دست اقدام مدیریت شهری به تاسیس کارخانه هاضم، تهیه موتورهای برقی،توسعه مساجد، تاسیس خانه های سلامت و استفاده از پساب برای آبیاری تمام فضای سبز شهری اشاره کرد.
کسب عناوین جهانی در کنار فعالیت های شهری
جمالی نژاد با اشاره به اینکه علاوه بر پروژه های شهری بسیاری از عناوین جهانی هم نصیب شهر اصفهان شده است، از نمونه آنها به شهر دوستدار کودک و شهر جهانی خلاق اشاره کرد.
وی در ادامه صحبت های خود با اشاره به اینکه درصدد مقابله با فساد های اداری نیز هستیم گفت: شهرداری اصفهان در حد اختیارات خود با تهیه سیستم مکانیزه شهرسازی در مقابله با این مسئله عمل کرده است.
شهردار اصفهان با بیان اینکه در مسیر رشد و توسعه شهر قطعا مشکلات و کمبودهایی هم وجود داشته است گفت: امید است با همدلی و همراهی مردم این مشکلات هم رفع شود.
وی در پایان از کمک ها و ارائه رهنمون های روحانیون معظم تشکر و قدردانی کرد. /1
ارسال نظرات
پر بیننده ها