آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی گفت: طرح “آشتی” ملی و عنوان “نجات ایران”، فتنه‌ی جدید فتنه‌گران است؛ شاید این سخنان در قالبی معقول و شیرین مطرح شوند، ولی باطن آن‌ها برای کشور مهلک و تلخ‌تر از حنظل است.
کد خبر: ۸۸۲۶۵۱۷
|
۲۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، نماینده ولی‌فقیه در استان البرز، در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهر کرج، ضمن توصیه‌ی همگان به رعایت تقوای الهی، بیان داشت: اهمیت جماعت و مسجد در نظام جامعه‌ی اسلامی بسیار بالاست و آیات و روایات متعدد در این موضوع نشان‌دهنده‌ی این جایگاه عظیم هستند.
 
 طرح

آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی با اشاره به نقش عنصری مساجد و جماعات اسلامی در حفظ وحدت و تقویت حاکمیت اسلامی، گفت: مسجد مرکز تربیت اسلامی و انقلابی است؛ همه باید تلاش کنند تا مساجد فعال و پرشور باشند و مسجد را قطب و محور هر محله در تمام مسائل فرهنگی و اجتماعی قرار دهند.

وی بی‌انظباطی و نافرمانی از رهبری را یکی از عوامل آسیب‌زننده به جامعه اسلامی دانسته و اظهار داشت: از آیه ۱۵۳ سوره مبارکه آل‌عمران که به پیامدهای نافرمانی از رهبری در ماجرای جنگ احد اشاره دارد، این مطلب به دست می‌آید که بی‌توجهی به اخطارها و هشدارهای فرماندهی، جه شکست و تلفات و خسارات سنگینی به بار می‌آورد.

امام‌جمعه کرج خاطرنشان ساخت: هیچ نصرتی بدون پیروی از دستورات حجت خدا حاصل نمی‌شود و بر اساس بیان قرآن کریم، اگر به دنبال غنائم و فواید مادی بروید، نباید از خدا انتظار یاری و پیروزی داشته باشید.

وی گفت: حفظ انقلاب از به دست آوردن او سخت‌تر است، اگر بعد از پیروزی فکر عده‌ای این شد که در مسند بنشینند و طاغوت گونه عمل کنند، نباید امیدی به حمایت الهی داشته باشند، ولو خودشان در راستای پیروزی همین انقلاب، تلاش هم کرده باشند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز، در خطبه‌ی دوم نماز با تشکر دوباره از حضور مردم در گرامیداشت پیروزی انقلاب اسلامی در بیست و دوم بهمن‌ماه، خاطرنشان ساخت: این حضور حماسی پیام‌های روشنی به دشمنان خارجی و منافقین داخلی داد؛ به آمریکا و اذناب او نشان داد که هرچه شدیدتر با ایران مقابله کنند و با نخوت و غرور و با زبان تهدید و تحریم با جامعه ما سخن بگویند، مردم ما نه‌تنها نترسیده بلکه متحدتر شده و جواب او را در میدان عمل خواهند داد.

وی ادامه داد: پیام داخلی این حضور هوشمندانه از ابعاد مختلفی قابل‌بیان است؛ مدتی است عده‌ای تلاش می‌کنند تا به هر شکل ممکن، سران فتنه را به مسند قدرت بازگردانند؛ لذا به انحا مختلف می‌خواهند صورت‌مسئله را پاک کنند و کسانی که به‌نظام ظلم کردند و باعث به شهادت رسیدن بیش از ۲۰ نفر از جوانان و مؤمنین شدند و خسارات فراوان مالی و جانی و آبرویی برای کشور به وجود آوردند را طلبکار جلوه دهند.

آیت‌الله حسینی همدانی تصریح کرد: با جوسازی کاذب و به بهانه‌ی فشارها و تهدیدات خارجی دشمن و عدم اتحاد و انسجام مردم، می‌خواهند کاری کنند که بدون عذرخواهی و محاکمه، دوباره وارد جامعه و عرصه‌ی حاکمیت شوند، این جریان فتنه‌گر، برای ادامه‌ی حیات سیاسی خود احتیاج به دوقطبی سازی کاذب در جامعه دارد؛ لذا این روزها دوقطبی "آشتی و صلح” در مقابل "جنگ‌طلبی و آتش‌افروزی” را مطرح می‌کنند و روی آن بحث می‌کنند.

وی ادامه داد: گویا این‌ها سیل خروشان ملت را ندیدند که در همین ایام چگونه برای دفاع از نظام و انقلاب به میدان آمدند؛ چه کسانی را می‌خواهند آشتی دهند؟! مردم که نه با خود و نه با نظام قهر نیستند و رهبری نیز در دیدار با مردم آذربایجان بر این نکته تأکید کردند.

امام‌جمعه کرج به طرح آشتی ملی اشاره‌کرده و بیان داشت: به یاد دارید که یک جریان سیاسی در انتخابات سال ۸۸ اعلام کرد که رأی ملت را قبول نداریم و با کمک وضع تحریم‌های شدیدتر توسط دوستان غربی‌شان و بعضی سفارت‌خانه‌های اروپایی به اردوکشی خیابانی و جنایت پرداختند.

وی افزود: از سویی با کمک بوق‌های تبلیغاتی دشمنان جنگ روانی به راه انداخته و ۸ ماه کشور را معطل کردند، بیانیه دادند، با مردم جنگیدند تا نظام را از کار بیندازند؛ اما مردم هشیار، جلوتر از عده‌ای از خواص بی‌بصیرت، بی‌عرضه، واداده و بیگانه‌پرست، چهره‌ی آن‌ها را افشا کردند و در نه دی پرونده‌ی سیاهشان را به هم پیچیدند.

وی ادامه داد: حال این جریان که پادوی اسراییل در ایران است و این مسئله را در شعارهای روز قدسشان به‌خوبی می‌توان فهمید که سرشان در کجا گرم است، همان‌هایی که می‌گفتند "انتخابات بهانه واصل نظام نشانه است” و بر اساس اسناد موجود هیچ مرزبندی با دشمنان نداشته و حاضرند استقلال و عزت کشور را برای قیمت ارتباط با بیگانگان زیر پا بگذارند و همان‌هایی که حضور پرشور مردم در ۲۲ بهمن و آرمان استقلال‌خواهی آنان را ندیدند، سخن از آشتی ملی می‌زنند.

آیت‌الله حسینی همدانی تأکید کرد: همگان بدانند که ملت غیور ایران، باکسانی که حاضرند برای رسیدن به اهدافشان به عزت و استقلال کشور صدمه بزنند و با دشمنان ملت هم‌کاسه شوند، هر گز آشتی نخواهند کرد؛ این‌ها بدانند که اگر طلب عفو از مردم و نظام داشته باشند و مورد رافت قرار گیرند، شاید بتوانند به دامان انقلاب بازگردند، اما هرگز راهی برای رسیدن به قدرت نخواهند داشت.

وی گفت: این‌هایی که دم از آشتی می‌زنند، رئیس‌جمهور جدید آمریکا را تهدیدی برای ایران می‌دانند؛ از روز اول انقلاب، آمریکا با ایران دشمنی داشت، مگر تابه‌حال دوست‌ ما بوده است؟! از ابتدا دشمن اصلی ایران بود و هست و دشمنی او چیز جدیدی نیست، ثانیاً تهدید امروز ایران، فکر و اندیشه خود شما است، فکری که حاضر است برای پیروزی خود، پیشنهاد وابستگی و تحریم بیشتر مردم خودش را به دشمنان بدهد؛ آیا باکسانی که این عقیده را دارند می‌توان آشتی کرد؟!

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز تأکید کرد: طرح "آشتی” ملی و عنوان "نجات ایران”، فتنه‌ی جدید فتنه‌گران است؛ شاید این سخنان در قالبی معقول و شیرین مطرح شوند، ولی باطن آن‌ها برای کشور مهلک و تلخ‌تر از حنظل است.

وی یادآور شد: طرح چنین مسائلی در این زمان، بیشتر برای این است که مطالبات و خواسته‌های اصلی مردم از مسئولین به فراموشی سپرده شود؛ مطالبی چون بیکاری، رکود، گرانی، بر زمین ماندن اقتصاد مقاومتی و درنتیجه معیشت ضعیف جامعه که با این بازی‌های سیاسی به حاشیه کشیده شده‌اند.

آیت‌الله حسینی همدانی بیان داشت: رهبر انقلاب در دیدار اخیر خود برای بار چندم به اقتصاد مقاومتی تأکید کردند که جزو اولویت‌های اصلی کشور است، اگر کاری کرده‌اید اعلام کنید، در سطح جامعه که بروز و ظهوری از اقدام در این زمینه دیده نمی‌شود.

وی گفت: هنوز در بحث واردات مشکل‌داریم، از مصر پرتقال و از اتریش و شیلی مربا وارد می‌کنید، ما نمی‌توانیم در داخل کشور مربا تولید کنیم؟! یا اصلاً مربا جزو ضروریات زندگی است؟! در واردات باید به اهمیت کالای وارداتی و علی‌الخصوص واردات فناوری و فنّاوری توجه شود.

امام‌جمعه کرج با اشاره به تأکیدات مکرر رهبر انقلاب بر اصول اقتصاد مقاومتی، خاطرنشان ساخت: آقایان می‌توانند یک گزارش از اقدامات خود در این حوزه بدهند؟! بعضی کارها دیربازده اند و این را می‌دانیم، اما آیا نمی‌توانید اقدامات زیربنایی خود را در این حوزه‌ها تشریح کنید؟!

وی افزود: در همین استان مکرراً از همین تریبون از مسئولین خواستیم که گزارش اقدامات خود در این حوزه را بدهند؛ رسانه‌هایی هم که وامدار نیستند یا دهانشان بسته نشده، مطالبه کنند که مشخصاً چه تعدادی در این استان اشتغال ایجادشده؟! چند واحد تولیدی به چرخه کار بازگردانده شده است؟! در کشاورزی و دامداری چه سیری داشته‌ایم؟! مسائلی ازاین‌دست را به‌طور شفاف و واضح به مردم بگویید.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز تصریح کرد: البته بعضی نهادها، نسبت به توان خود، کارهای خوبی انجام داده‌اند و با امکانات کمی که داشته‌اند اشتغال‌زایی خوبی ایجاد کرده‌اند، سپاه پاسداران، کمیته امداد و بعضی از مراکز آموزشی کارهای خوبی کرده‌اند، اما متأسفانه بقیه با وجود امکاناتی که داشته‌اند کاری نکرده‌اند؛ همه‌ی ما، چه مردم و چه مسئولین موظفیم طوری عمل کنیم که نظام در هیچ عرصه‌ای به ناکارآمدی متهم نشود.

وی با بیان اینکه بعضی کارها نقض حاکمیت ملی است و باعث تحقیر ملت می‌شود، گفت: مهمانی که در منزل سفیر سوئد گرفته شد و متأسفانه عده‌ای از مسئولین هم در آن شرکت کردند، نمونه‌ای از این عملکردهاست.

وی ادامه داد: چرا عرف دیپلماتیک را رعایت نمی‌کنید؟! چرا قوانین و پروتکل‌های تعیین‌شده را رعایت نمی‌کنید؟! در کجای عرف دیپلماتیک در جهان به منزل سفیر میهمان می‌روند، آن‌هم با آن وضع حضور مختلط شرم‌آور و در آنجا قرارداد امضا می‌کنند؟! آن‌هم در روزهایی که مردم انقلاب کردند تا این افتضاحات را از بین ببرند؛ شما مسئول کشور اسلامی هستید؟! چرا این‌قدر ملت را تحقیر می‌کنید؟! بعضی مسئولین تا کی می‌خواهند به احکام اسلامی و قوانین توهین کنند؟!

آیت‌الله حسینی همدانی تصریح کردم کرد: وقتی‌که مسئولی نجومی حقوق می‌گیرد و به‌جای برخورد، او را ذخیره‌ی انقلاب می‌دانید، این توهین به احکام اسلامی است؛ وقتی بانکداری را از ربوی بودن خارج نمی‌کنید یا لااقل قوانین بانکداری اسلامی را اجرا نمی‌کنید، توهین به‌نظام اسلامی است؛ قوانین کنترل جمعیت که برای مقطعی ریخته شد ولی اکنون با همان قواعد انقطاع نسل را در دستور کار قرار داده‌اید، این‌ها همه برخلاف اسلام و تأکیدات رهبر انقلاب است.

خون به دل مردم نکنید، این چندروزه‌ی مسئولیت را فرصتی برای خدمت به مردم و اصلاح آخرت خود بدانید؛ برای مردم کار کنید، اهل ملاحظه و رودربایستی نباشید، مصلحت‌اندیشی برای رأی و انتخابات نداشته باشید؛ و خواسته‌ی مردم در ۲۲ بهمن، مبنی بر حفظ کرامت و استقلال و عزت کشور در برنامه‌ها را بشنوید.

امام‌جمعه کرج خاطرنشان ساخت، به فکر علاج مشکلات داخل کشور باشید، به دنبال اصلاح وضعیت اسف‌بار خوزستان که آب و برق هم ندارند باشید؛ رسیدگی به مشکلات حاصل از سیل استان فارس را در اولویت عاجل قرار دهید، به فکر کمبود و قطعی گاز در بعضی استان‌ها باشید؛ طوری برنامه‌ریزی کنید که قبل از حادثه، پیشگیری به عمل آید؛ البته مردم نیز از کمک به آسیب دیدگان استان‌های فارس و خوزستان غافل نشوند.

وی با گرامیداشت مقام شهید محلاتی در اول اسفندماه و نام‌گذاری این روز به نام روز روحانیت و دفاع مقدس، بیان داشت: در طول تاریخ تشیع، روحانیت در همه‌ی عرصه‌های سیاسی و اجتماعی جلودار بوده و در دوران اخیر هم در ایام دفاع مقدس، تعداد شهدای روحانی در مقایسه نسبی به تمام اقشار دیگر، چند برابر بیشتر بوده است، امروز نیز در میدان دفاع از حرم، تعداد شهدای روحانی در بین مدافعین حرم بیش از باقی اقشار است.

آیت‌الله حسینی همدانی تأکید کرد: تا وقتی روحانیت اصیل در جامعه حضورداشته باشد، کشور آسیبی نخواهد دید؛ در همین روزها نیز ثبت‌نام حوزه‌های علمیه را داریم که خوب است که با ورود جوانان شایسته به این میدان، این دوده و این شجره را تقویت کنید.

وی افزود: حوزه‌های علمیه همواره با حمایت و پشتیبانی مردمی اداره شده‌اند و خوب است که خیرین با وقف نمودن عوایدی برای تقویت حوزه‌ها، به اداره‌ی این مراکز کمک کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها