خبرهای داغ:
مبنای ارزیابی کشوری دانش آموزان، کنکور و امتحانات نهایی است که بدترین نوع ارزیابی است.
کد خبر: ۸۸۲۶۴۹۷
|
۲۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۶

دکتر محمد تقی زاده در مجمع سالانه بسیج فرهنگیان استان خوزستان که صبح روز چهارشنبه ۲۷ بهمن ماه در اهواز برگزار شد، عنوان کرد: هیچ تغییر، تحول و تکاملی در هیچ جامعه ای ایجاد نمی شود مگر آنکه آموزش و پرورش آن جامعه دچار تغییر، تحول و تکامل شود.

وی افزود: زمانی حال آن جامعه خوب خواهد بود که حال آموزش و پرورش آن خوب باشد و این امر باعث انتقال مواریث دینی، فرهنگی و اجتماعی جامعه از دوره ای به دوره دیگر می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان خاطرنشان کرد: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی (ره) در نامه ای به شاه نوشتند که این بچه های دبستانی را به ما بدهید. امام با این نگاه ماهیت فضای فرهنگی و اجتماعی کشور را تغییر دادند.

وی عنوان کرد: باید تاریخ ایران را به دو دوره قبل و بعد انقلاب تقسیم کنیم که در دوره قبل از انقلاب، فضای اجتماعی، سیاسی و فرهنگی ایران یا استعمارگر یا استعمار پذیر بوده است و تنها واژگان شاه و رعیت مطرح بودند و هیچ مفهومی از حقوق ملت را در خود جای نمی دادند.

تقی زاده تصریح کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، با نگاهی که حضرت امام (ره) داشتند، ملت ایران مستقل و وصل به منابع دینی شد.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان عنوان کرد: باید ذهن دانش آموزان مان را از چارچوب درس و کلاس خارج کرده و این مفاهیم را به آنها منتقل کنیم.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت کتاب و کتابخوانی، تصریح کرد: هیچ جامعه و تمدنی در مسیر تعالی و توسعه قرار نمی گیرد مگر آنکه به حوزه کتاب و چاپ توجه ویژه داشته باشد که خوشبختانه بسیج فرهنگیان ورود خوبی در این زمینه داشته است.

تقی زاده با اشاره به مشکلات آموزش و پرورش تصریح کرد: برخی فکر می کنند که با جابجایی فلان شخص، مشکلات آموزش و پرورش حل خواهد شد درحالی که اینگونه نیست و باید از تمامی افراد ر همه زمینه ها استفاده کنیم.

رئیس شورای عالی بسیج فرهنگیان خوزستان در ادامه با اشاره به برنامه توسعه آموزش و پرورش خوزستان گفت: مبنای ارزیابی کشوری دانش آموزان، کنکور و امتحانات نهایی است که بدترین نوع ارزیابی است. این ارزیابی کاملاً با برنامه توسعه آموزش و پرروش خوزستان که شاخص هایی چون دوره پیش دبستانی، سواد آموزی، تعمیق هویت ملی و توجه ویژه به بهداشت و تغذیه دانش آموزان را در خود دارد، متفاوت می باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها