مسئول فرهنگی اوقاف و امورخیریه خمین خبر داد
مسئول فرهنگی اوقاف و امورخیریه خمین از برگزاری پنجمین مرحله آزمون حفظ قرآن همزمان با سراسر کشور با حضور 650 متسابق خبر داد.
کد خبر: ۸۸۲۶۳۷۳
|
۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۵

علی گنجی مسئول فرهنگی اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان خمین در حاشیه برگزاری آزمون سراسری حفظ قرآن در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج استان مرکزی با اشاره به حضور شرکت کنندگان در رشته‌های قرآنی گفت: این آزمون در 11 رشته و در رده‌های سنی مختلف برگزار شد.

وی افزود: از 650 نفرخواهر و برادر شرکت کننده در آزمون تعداد 305 نفر در آزمون شفاهی موفق به کسب امتیاز و ورود به مرحله بعدی یعنی آزمون کتبی شدند.

گنجی بیان کرد: برای افرادی که موفق به کسب 70 امتیاز شوند گواهینامه دریافت می‌کنند و وارد مرحله استانی می‌شوند؛ دومین مرحله آزمون در اردیبهشت سال 96 همزمان در سراسر کشور برگزار و بعد مرحله کشوری و تا مرحله بین المللی ادامه دارد .

مسئول فرهنگی اداره اوقاف شهرستان خمین تصریح کرد: افرادی که حد نصاب امتیاز کسب نمایند در دوره‌های راهبردی حفظ قرآن شرکت نموده و به عنوان مربی حفظ قرآن بکار گیری می شوند.

وی سرمایه‌گذاری در حفظ قرآن و تربیت حافظان قرآنی را از اهداف اداره اوقاف دانست و افزود: شهرستان خمین در زمینه فعالیت‌های قرآنی دارای پتانسیل بالایی است و این شهرستان را می توان به عنوان پایتخت معنوی معنوی استان مرکزی نام برد.


گنجی خاطر نشان کرد: در حال حاضر اداره اوقاف شهرستان خمین دارای 75 مربی قرآن که 25 مربی در زمینه حفظ قرآن فعالیت دارند و 20 نفر نیز آموزش در شهر قم گذرانده اند و 30 نفر در لیست انتظار شرکت در آموزش هستند .

انتهای پیام/

ارسال نظرات