خبرهای داغ:
با حضور ناظران ستاد مشترک سپاه؛

«رزمایش امداد و نجات» گردان خواهران کوثر در قم برگزار شد

معاون روابط عمومی ناحیه امام حسین(ع) از برگزاری رزمایش امداد و نجات 234 خواهر بسیجی حوزه پنج حضرت زهرا(س) با حضور بازرسان ستاد مشترک سپاه در روستای سراجه قم خبر داد.
کد خبر: ۸۸۲۶۳۶۲
|
۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۰

«رزمایش امداد و نجات» گردان خواهران کوثر در قم برگزار شد

سید حسن حسینی نوده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، با تشریح جزئیات رزمایش امداد و نجات خواهران بسیجی گفت: اين رزمايش با هدف ارتقاء سطح آمادگى رزم خواهران بسيجى و همچنين آمادگى کامل جهت امدادرسانی و مقابله با بلايا و حوادت طبيعى همچون زلزله برگزار شد.

میثم کوهی معاون عملیات ناحیه امام حسین(ع) نیز با اشاره به پنج مرحله فراخوانی مقدماتی گردان کوثر در طول سال 95، افزود: 234 خواهر بسیجی گردان کوثر حوزه پنج حضرت زهرا(س) براى اولين بار پس از 10 سال اين رزمايش را با سازماندهی در قالب گروههاى مختلف رزمايش امدادى، اطفاء حريق، تفحص و شناسايى، آوار بردارى و زنده يايى، ترياژ، امداد در صحنه، گندزدايى، تحويل اجساد و اکيپ درمانى با موفقیت به انجام رسانیدند.

وی یادآور شد: رزمایش مذکور ساعت 14 امروز پس از انجام تمرين صامت، آغاز شد و گردان در زمان بحران، عمليات امداد و نجات را به خوبى انجام داده و منطقه آسيب ديده را تحويل مديريت بحران استان نمود.

محمدعلی مختاران فرمانده ناحیه بسیج امام حسین(ع) نیز در پایان رزمایش با تقدیر از خواهران بسیجی گردان کوثر گفت: بسيج و روحیه بسیجی کليد حل مشکلات جامعه است و شما بسيجيان باید قدر خودتان را بدانيد.

وی تاکید کرد: قطعا برگزاری چنین رزمایشاتی باعث معرفی هر چه بیشتر کارآمدى بسیج در بحران ها و حوادث غيرقابل پيش بينى خواهد شد.

یادآور می شود: بازرسان و ناظرانی از ستاد مشترک سپاه پاسداران، مشرفیان و موحد معاونان بازرسی و عملیات سپاه استان قم و مسئولانی از استانداری، هلال احمر و ناجا بر مراحل اجرای این رزمایش در منطقه عمومی روستای سراجه نظارت داشتند.

روستای سراجه بخش مرکزی محل تولد نوجوان شهید محمدحسین فهمیده می باشد.


ارسال نظرات