تجلیل از مقام هنری استاد «علی کوهپایه» در شهرری

خبرگزاری بسیج: مراسم نکوداشت و تجلیل از مقام هنری استاد «علی کوهپایه حقی» هنرمند و مدرس نگارگری و تذهیب، ٢٧ بهمن ماه جاری با حضور مسئولان و جمع زیادی از هنرمندان در شهرستان ری برگزار شد.
کد خبر: ۸۸۲۶۳۲۰
|
۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۰

 

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری، «سید محمد موسوی» رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری در این مراسم اظهار داشت: تکریم از هنرمندان در واقع تجلیل از مقام هنر است که از سرچشمه زلاال الهی نشأت گرفته است.

وی افزود: استاد کوهپایه از جمله اساتیدی است که متواضعانه هنر خویش را در اختیار هنرمندان و هنرجویان زیادی در سراسر ایران قرار داده و حضور پر شور شاگران ایشان در این مراسم گویای منش والا و اخلاق هنری استا کوهپایه است.

«سید احمد صفوی» شهردار منطقه 20 تهران نیز در این مراسم گفت: امروز تجلیل از هنرمندی صورت می گیرد که عمر گرانمایه را با مهربانی و عشق، ودیعه ای که خداوند به ایشان داده است را به نیکی به شاگردان و علاقه مندان هنر نگارگری و تذهیب انتقال داده است.

وی حضور استاد کوهپایه در شهرستان ری را مغتنم شمرد و اظهار امیدواری کرد که شاگردان این استاد عزیز در شهرری فعالیت چشمگیری داشته باشند و مسیر توسعه این رشته هنری با قوت بیشتری ادامه داشته باشد.

در ادامه «محمود فرجی» رئیس انجمن خوشنویسان شهرری با تجلیل از مقام هنری استاد علی کوهپایه گفت: وی از جمله هنرمندان بزرگ کشور است که با اخلاص ویژه ای هنر خویش را در اختیار هنرجویان قرار می دهد.

وی بزرگداشت استادان خوشنویسی و تذهیب را یکی از برنامه های شاخص این انجمن دانست و افزود: تاکنون برنامه هایی چون همایش های بزرگ خوشنویسی و بزرگداشت مرحوم میرزا غلامرضا اصفهانی برگزار شده است و در آینده برای استادان دیگر خوشنویسی همچون مرحوم عماد الکتاب، میرحسن و میرحسین میرخانی نیز بزرگداشت هایی برگزار خواهیم کرد.

علاوه بر مراسم نکوداشت این هنرمند برجسته  نمایشگاهی از آثار تذهیب و نگارگری استاد علی کوهپایه و جمعی از شاگردان وی در گالری دروازه ری به نمایش گذاشته شد.

مراسم یادشده به همت انجمن خوشنویسان شهرری، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری و معاونت اجتماعی فرهنگی شهرداری منطقه ٢٠ برگزار شد.

گفتنی است، در محضر استاد عبدالله باقری به فراگیری هنر تذهیب و طراحی سنتی مشغول شد. وی علاوه یر نگارگری از سال ١٣٤٨ در زمینه هنر نمایش نیز فعالیت جدی و درخشانی داشته و در چندین فیلم سینمایی، سریال تلویزیونی و نمایش صحنه ای نقش آفرینی کرده است.

استاد کوهپایه از سال ١٣٦٠ تا ١٣٧١ در آموزشگاه های متعدد تبریز از جمله مرکز آموزش عالی شهید سرداری و مرکز دانشگاه هنر اسلامی به تدریس هنر تذهیب پرداخت و از سال ١٣٧٥ پس از مهاجرت به تهران در هنرستان هنرهای تجسمی پسران تهران، مرکز آموزش عالی میراث فرهنگی تهران، دانشگاه الزهرا (س)، دانشگاه جامع علمی کاربردی، دانشگاه علم و فرهنگ و همچنین انجمن خوشنویسان شهرری، مشغول تعلیم هنر نگارگری و تذهیب است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار