خبرهای داغ:
قائم‌ مقام شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه از بهره برداری از بزرگ ترین تاکستان انگور ایران در 15 اسفندماه سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۸۸۲۶۳۱۶
|
۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۱
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اهواز، سیامک نصیرافشار، قائم‌ مقام شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه به مناسبت نخستین سالگرد خصوصی سازی شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه که در محل این شرکت برگزار شد، اظهار داشت: مدیریت جدید شرکت با خرید این مجموعه با برنامه‌ریزی‌های دقیق و منظم وارد کار شده تا با برطرف کردن مسائل و مشکلات، روند تولید و اشتغال را در این شرکت افزایش دهد.

وی بیان داشت: این تاکستان با بیش از 1 هزار هکتار در اراضی این شرکت احداث شده و ۳۰ هکتار طرح پایلوت این تاکستان در ۱۵ اسفندماه امسال همزمان با روز درختکاری به بهره‌برداری می‌رسد.

نصیر افشار تصریح کرد: بخش دولتی با 7 ماه حقوق معوقه این شرکت را به بخش خصوصی واگذار کرد و در مدت 1 سال بخش خصوصی توانسته است تمام مطالبات کارکنان را پرداخت کند و تنها یک ماه حقوق معوقه داشته باشند.
 
قائم مقام شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه افراد شاغل در این شرکت را حدود 5 هزار و 500 نفر در بخش‌های مختلف به صورت رسمی، پیمانی، قراردادی و موقت عنوان کرد و افزود: بخش خصوصی که این مجموعه را عهده‌دار شده تلاش می‌کند تا حقوق و مطالبات کارکنان به ویژه کارگران را به موقع پرداخت کند و ماهانه حقوق پرداختی به کارکنان این شرکت بیش از 90 میلیارد ریال است.

وی اذعان داشت: سعی خواهیم کرد یک ماه حقوق معوقه و عیدی کارکنان تا پایان اسفندماه امسال پرداخت شود. 

سیامک نصیرافشار خاطرنشان کرد: زمین‌های این شرکت مساحتی حدود 24 هزار هکتار است که در 12 هزار هکتار نیشکر کشت شده و امسال در این شرکت در هکتار 75 هزار تن تولید شکر برداشت شد، امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های منظم در بخش کشاورزی در سه سال آینده این تولید شکر را به 1 صد هزار تن در هکتار برسانیم که با پشتکاری که کارکنان این مجموعه دارند رسیدن به این ظرفیت شدنی است.

وی به راه‌اندازی کارخانه تولید الکل در این شرکت اشاره کرد و گفت: تمام کارهای کارخانه تولید الکل در این شرکت انجام شده و بزودی واحد الکل سازی به بهره‌برداری می‌رسد.

نصیرافشار ظرفیت تولید الکل در این شرکت را  10 هزار لیتر در روز اعلام کرد و افزود: با برنامه ریزی‌های صورت گرفته ظرفیت تولید در مرحله نخست به 50 هزار لیتر و در مرحله دوم به 100 هزار لیتر در روز می‌رسد.

قائم مقام مدیرعامل شرکت نیشکر هفت تپه افشار با اشاره به برنامه‌های دیگر این شرکت عنوان کرد: بزرگ ترین تاکستان انگور در ایران را در هفت تپه در مساحتی بیش از 1 هزار هکتار احداث شده و این مجموعه با استفاده از آبیاری قطره ای و سیستم‌های کاشت، داشت، برداشت مکانیزه است.

این مقام مسئول اظهار داشت: گونه‌های کاشته شده در این تاکستان از بهترین نوع انگورهای صادراتی هستند، 30 هکتار طرح پایلوت این تاکستان 15 اسفند امسال همزمان با روز درختکاری به بهره برداری می‌رسد.

وی در ادامه به راه اندازی خط تولید MDF اشاره و اذعان کرد: تمام وسایل و تجهیزات این کارخانه از کشور آلمان خریداری شده و در آینده نزدیک در این شرکت نصب می‌شود. کارخانه بسته بندی شکر تا پایان امسال در این شرکت به بهره برداری می‌رسد.

قائم مقام شرکت نیشکر هفت تپه به طرح تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی اشاره و اظهار داشت: طرح تحقیق و تفحص به شرکت نیشکر هفت تپه ارتباطی ندارد و این طرح فقط برای شرکت کارون و طرح توسعه نیشکر است.

افشار بیان کرد: آلودگی‌های محیط زیستی برای ما خیلی مهم هستند و برای این موضوع برنامه‌های خوبی شروع شده در زمان برداشت نیشکر و کاهش آلودگی در این موضوع از برنامه های مهم شرکت نیشکر هفت تپه است.

وی خاطرنشان کرد: امسال برای نخستین بار برداشت سبز را در دستور کار قرار دادیم و قصد داریم برای سال آینده در سطح زیر کشت بیشتری این کار انجام شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها