خبرهای داغ:
با ادامه قطعی برق در کلانشهر اهواز و تعدادی از شهرهای خوزستان و پیامدهای منفی آن، چیت چیان وزیر نیرو ساعاتی پیش برای بررسی علت قطعی برق وارد اهواز شد.
کد خبر: ۸۸۲۶۳۱۱
|
۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۶
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اهواز، حمید چیت چیان، وزیر نیرو صبح امروز یک نشست فوق العاده با مسئولان آب و برق استان داشت و هم اکنون مشغول بازدید از تصفیه خانه شماره٢اهواز است.
 
وزارت نیرو ژنراتورهای مورد نیاز این تصفیه خانه را روز گذشته به اهواز فرستاده و نصب آن در این تصفیه خانه شروع شده است.
 
وزیر جهاد کشاورزی نیز که از دیروز وارد خوزستان شده بود هنوز در اهواز حضور دارد.
دولت تمام توان خود را برای حل مسائل پیش آمده در خوزستان به کار گرفته است.
 
علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی نیز روز چهارشنبه در دیدار اعضای مجمع نمایندگان استان خوزستان با بیان اینکه معضلات این استان جدی است، بیان  داشت: این حادثه اخیر از جمله گردوغبار، قطعی آب و برق در استان بسیار تلخ بود.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی از روسای کمیسیون های کشاورزی، آب و منابع طبیعی و انرژی خواست تا این موضوع را با جدیت پیگیری کنند و با دعوت از مسئولان و وزرای مربوطه علت وقوع این مشکلات را جویا شوند.
 
لاریجانی با تاکید بر اینکه حادثه خوزستان نشان داد که امکان تکرار آن وجود دارد، افزود: البته طبق گفته مسئولان مربوطه تمهیداتی اتخاذ شده تا هر 3 ماه یک بار بازرسی هایی از مقره ها صورت گیرد تا در صورت لزوم تغییراتی نیز لحاظ شود، اما با این وجود باز هم نیاز به پیگیری وجود دارد و این حق نمایندگان استان خوزستان است که با دعوت از وزرای مربوطه در پی رفع معضلات مهم استان خوزستان باشند.
 
افزایش کانون های گرد وخاک در داخل و در کشورهای همسایه به دلیل سدسازی های بی رویه و عدم رعایت ملاحظات زیست محیطی وخشک کردن تالاب ها و طرح های برداشت بی رویه آب در مناطق بالادست منطقه، همه دست بدست داده و موجب بروز پدیده ریزگردها شده اند که دامنه آن گاه علاوه بر جنوب و غرب کشور گاه تا پایتخت نیز گسترده شده است.
 
ستار محمودی، قائم مقام وزیر نیرو نیز چهارشنبه شب با بیان اینکه انتقال آب بین حوضه ای تنها برای مصارف آشامیدنی است گفت: با تاکید رئیس جمهوری طرح انتقال آب از سرشاخه های کارون به مناطق مرکزی ایران صرفا' برای مصارف آشامیدنی است.
 
خوزستان بیش از 2 میلیون هکتار زمین مستعد کشاورزی دارد که به دلیل کمبود آب تنها حدود یک میلیون هکتار آن زیر کشت می رود، این استان با تولید بیش از 14 میلیون تن یکی از قطب های کشاورزی کشور است.
 
قطع آب، برق و همچنین قطع و اختلال مخابراتی و اینترنتی در برخی مناطق زندگی ساکنان شهر اهواز و برخی شهرهای استان را در هفته گذشته مختل کرده و روند فعالیت در این مناطق را از حالت عادی خارج کرده است.
 
برق در شهرستان های اهواز، ماهشهر، هندیجان، آبادان، خرمشهر، باوی، کارون‌، حمیدیه، سوسنگرد، هویزه و شادگان از ساعت 3 بامداد شنبه به دلیل رطوبت بالا و گرد و خاک قطع شد و قطع برق موجب تعطیلی ادارات، سازمان ها، بانک ها و مدارس دراین 11 شهرستان استان در این روز شد.
 
علاوه بر تعطیلی ادارات، بانک ها و مدارس، بسیاری از شرکت های خصوصی و خدماتی نیز در کلانشهر اهواز به دلیل قطع برق قادر به فعالیت و ارائه خدمات به شهروندان نبودند و همین امر مردم را خانه نشین کرد.
 
مسئولان استان قطع برق در مناطق وسیعی از استان و اهواز را پیامد معضل ریزگردها عنوان می کنند .
 
پدیده ریزگردها از سال 1380در استان خوزستان نمود پیدا کرد و با افزایش سالانه ابعاد این معضل ، در سال 1391 خوزستانی ها 73 روز در سال را با آلودگی ناشی از ریزگردها گذراندند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها