خبرگزاری بسیج: مشاور فرهنگی و هنری و مسئول روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری از برگزاری نکوداشت «علی کوهپایه حقی» استاد و مدرس نگارگری و تذهیب، در شهرستان ری خبر داد.
کد خبر: ۸۸۲۶۲۹۳
|
۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۶

علی رسولی گفت: مراسم نکوداشت این هنرمند برجسته با حضور جمعی از هنرمندان کشور و مسئولان استانی و محلی در مجموعه فرهنگی هنری «دروازه ری» به همت انجمن خوشنویسان شهرری، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری و معاونت اجتماعی فرهنگی شهرداری منطقه 20 برگزار شد. آثار تذهیب و نگارگری استاد علی کوهپایه و جمعی از شاگردان وی به نمایش گذاشته شد.

 «علی کوهپایه حقی» سال 1327 در شهر تبریز متولد شد. وی پس از اتمام دوران ابتدایی و راهنمایی وارد هنرستان هنرهای زیبای تبریز شده و در محضر استاد عبداله باقری به فراگیری هنر تذهیب و طراحی سنتی مشغول شد. وی علاوه یر نگارگری از سال 1348 در زمینه هنر نمایش نیز فعالیت جدی و درخشانی داشته و در چندین فیلم سینمایی، سریال تلویزیونی و نمایش صحنه ای نقش آفرینی کرده است.

استاد کوهپایه از سال 1360 تا 1371 در آموزشگاه های متعدد تبریز از جمله مرکز آموزش عالی شهید سرداری و مرکز دانشگاه هنر اسلامی به تدریس هنر تذهیب پرداخت و از سال 1375 پس از مهاجرت به تهران در هنرستان هنرهای تجسمی پسران تهران، مرکز آموزش عالی میراث فرهنگی تهران، دانشگاه الزهرا (س)، دانشگاه جامع علمی کاربردی، دانشگاه علم و فرهنگ و همچنین انجمن خوشنویسان شهرری، مشغول تعلیم هنر نگارگری و تذهیب است.

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظرات