معاون اجرایی سپاه حضرت عباس علیه السلام استان اردبیل مطرح کرد
طبق سهمیه و ابلاغیه ستاد تا 13 فروردین سال 1396 بیش از 23 هزار نفر از مردم استان اردبیل در قالب کاروان راهیان نور به مناطق عملیاتی شمالغرب و جنوب کشور اعزام خواهند شد.
کد خبر: ۸۸۲۶۲۸۶
|
۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، معاون اجرایی سپاه حضرت عباس علیه السلام استان اردبیل در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه اعزام کاروان راهیان نور در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نقش و تاثیر بسزایی داشته اظهار کرد: سعی بر این است تا با برگزاری برنامه‌های مختلف در قالب کاروان‌های راهیان نور زمینه توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، آرمان‌ها و ارزش‌های والای شهدا و رزمندگان را در سطح استان نهادینه کنیم.

سرهنگ پاسدار، سید شفیع حسینی با اشاره به پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص تشکیل و تاسیس ستاد مرکزی راهیان نور کفت: با فرمان رهبر معظم انقلاب در سال 1384 ستاد مرکزی راهیان و سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس تاسیس گردید که نقش بسزایی در جذب و اعزام مردم به مناطق عملیاتی را داشت.

وی در همین راستا افزود: کاروان عمومی محلات و مساجد نقش مهمی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دارد که همه ساله بیش از 7 هزار نفر از سطح استان اردبیل به مناطق عملیاتی شمالغرب و جنوب کشور اعزام می شود.

حسینی با اشاره به اینکه همه ساله شاهد حضور خودجوش خانواده‌ها در مناطق عملیاتی کشور هستیم، افزود: این حضور خودجوش خانواده‌ها در مناطق عملیاتی کشور نشانگر نهادینه فرهنگ ایثار و شهادت در بین خانواده‌ها است.

وی از افزایش علاقمندی آحاد مختلف مردم در اعزام‌های کاروان‌های راهیان نور کشور خبر داد و افزود: امروزه یکی از دغدغه‌های جامعه ما فرهنگ‌سازی در زمینه‌های مختلف انقلابی ، ایثار و شهادت و ... است که نیازمند حمایت‌های لازم ازسوی مسؤولان فرهنگی استان می باشد.

حسینی تصریح کرد: طبق سهمیه و ابلاغیه ستاد تا 13 فروردین سال 1396 بیش از 23 هزار نفر از مردم استان اردبیل در قالب کاروان راهیان نور به مناطق عملیاتی شمالغرب و جنوب کشور اعزام خواهند شد.

معاون اجرایی سپاه حضرت عباس علیه السلام استان اردبیل از اداره آموزش و پرورش قدر دانی کرد و گفت: امسال به همت آموزش و پرورش 9 هزار 500 نفر در قالب راهیان نور دانش آموزی در طول مهر و آبان ماه به مناطق جنگی دوران دفاع مقدس شمالغرب کشور اعزام شدند و نزدیک به 4 هزار دانش آموز دیگر نیز تا 13 فروردین 96 به جنوب کشور اعزام خواهند شد که از 9 بهمن سال جاری آغاز شده است.

وی در خصوص کاروان دانشجویی گفت: قرارگاه شهید علم الهدی به فرماندهی گودرز صادقی، ریس دانشگاه محقق اردبیلی نیز در سال های اخیر در جذب و اعزام دانشجویان به یادمان های شهدای شمالغرب و جنوب کشور اقدامات چشمگیری انجام داده اند که امسال نیز هزار و پانصد دانشجو در قالب راهیان نور به جنوب کشور اعزام خواهند شد.

سرهنگ پاسدار سید شفیع حسینی با اشاره به نظرسنجی های به دست آمده گفت: 75 درصد از کاروانیان راهیان نور زیر 35 سال و نزدیک به 63 درصد از زائران نیز اقشار عادی مردمی هستند که این میزان درصد نشان از علاقه مندی آحاد مردم به ایثار و فرهنگ شهادت است.

وی از نیروی انتظامی، راهنمایی و رانندگی و پلیس راه ها قدردانی کرد و افزود: راهنمایی و رانندگی و پلیس راه ها در حمل و نقل جاده ای بصورت شبانه روزی نظارت دارند تا تخلفات و تصادفات جاده ای رخ ندهد و در همین راستا خوشبختانه هیچ مشکلی در حمل و نقل جاده ای بر اتوبوس های اعزامی رخ نداده است.

حسینی از استادار اردبیل قدردانی کرد و گفت: سپاه حضرت عباس (‌ع‌) استان و بسیج مدیریت کاروان‌های راهیان نور را در دستور کار خود داده و بر همین اساس 50 درصد اعتبارات مالی این کار بزرگ فرهنگی در بخش‌های مختلف ایاب و ذهاب و .. را سپاه استان تامین می‌کند و استاندار اردبیل نیز نقش موثری را در حمایت مادی و معنوی، افزایش و کیفیت برگزاری راهیان نور را دارد.

معاون اجرایی سپاه حضرت عباس علیه السلام استان اردبیل، مرکز صدا و سیمای اردبیل را تحسین کرد و گفت: صدا و سیمای اردبیل نیز در پیش بردن برنامه های فرهنگی و معنوی از جمله پخش تیزر و یادواره ها از شبکه استانی سبلان، در کنار سپاه همکاری های قابل توجهی داشته که از زحمات عوامل اجرایی صدا و سیمای اردبیل قدردانی می کنیم.

سید فرزاد بلندی سادات، خبرنگار خبرگزاری بسیج استان اردبیل
ارسال نظرات